W pokoleniu Y i Z krótki „cykl życia” pracownika wydaje się rzeczą zwyczajną. Według globalnego raportu The Deloitte Millennial Survey  z 2017 roku, tendencja do zmiany pracy to ok. 2-3 lata. Czy da się to w ogóle zmienić? Nie potrafimy w stu procentach tego przewidzieć, ale pozytywna odpowiedź jest taka, że da się na pewno nad tym pracować ?

Dobranie odpowiedniej strategii employer brandingowej jest dużo prostsze niż się wydaje, a dzięki niej Twoi pracownicy staną się lojalni wobec firmy, ale przede wszystkim wobec Ciebie.

Bezpieczeństwo i komfort buduje relacje

Jak pokazuje badanie ADP Research Institute pracodawcy najczęściej sądzą, że dla pracownika najistotniejsza jest kariera. Tymczasem większość pracowników nie uważa tego za priorytet. O wiele ważniejsze jest dla nich poczucie docenienia, ważności i bezpieczeństwa. Jeśli przywiążą się do naszej firmy, bo będą czuli się jej częścią, trudniej będzie im podjąć ryzyko zmiany pracy. Docenić kogoś można pod wieloma względami – benefitami, komplementem, pochwałą – ale warto wychodzić szerzej.

Utrzymanie pracownika = konkretna strategia employer brandingowa

We współczesnym świecie nie istnieje już podział na konsumentów, pracowników czy klientów. Takie podziały są tylko w naszych głowach, a z kolei żeby zadbać o pracownika potrzebujemy złożonego procesu. Czas spojrzeć szerzej, a przy okazji mieć z tyłu głowy, że młodzi ludzie (pokolenie Y, Z) oczekują wiele i są naprawdę wymagający.

Można powiedzieć, że zatrudnienie pracownika to zrealizowana strategia employer brandingowa, ale tylko od strony zewnętrznej. Działanie wewnątrz bywa trudniejsze. Dlaczego? Wyzwaniem jest nie tylko kogoś przyciągnąć, ale i „zatrzymać”. I właśnie tu przychodzą z pomocą agencje employer brandingowe, które mogą stworzyć kreatywny koncept, od pomysłu do realizacji, by potem wdrożyć je w życie (np. LoveJob ?).

Komunikacja wewnętrzna

Nieodłączną częścią employer brandingu jest digital. Nie da się w pełni przeprowadzić kampanii EB bez zaplecza software’owego. O co nam chodzi? Żeby dobrze zacząć „działać” na pracowników, musisz rozpocząć komunikację wewnętrzną, ale w nowoczesnym podejściu.

Jakie narzędzia możesz przykładowo wykorzystać?

  • Newsletter
  • Sieć społecznościowa
  • Aplikacje dedykowane specjalnie dla nich
  • Manuale dla pracowników

Jeśli chcesz jednocześnie „zadziałać” na swoich pracowników, ale także wypromować ich na zewnątrz – czas ich pokazać.

I tutaj znowu przychodzimy z naszymi rozwiązaniami. Oczywiście, targi pracy czy eventy branżowe dalej są w modzie, ale nie zapominajmy, że nie ma dobrej reklamy bez dobrych narzędzi digitalowych. Co może nimi na pewno być?

  • Filmy i wizualizacje przedstawiające atmosferę w Twojej pracy
  • Zakładka „Kariera” = atrakcyjna i pokazująca jak wygląda praca w Twojej firmie – od przyciągających ogłoszeń rekrutacyjnych z dobrym copywritingiem i spójną koncepcją, która będzie wpisywała się w strategię, którą przyjmiesz

A może jeszcze inaczej…?

Często pomocne są „gotowe” rozwiązania czy narzędzia, dzięki którym łatwiej jest zacząć. Przykładowo, nasza agencja oferuje na szkoleniach autorskie narzędzie EVP Builder, które nie tylko wdraża w inne myślenie o employer brandingu, ale też pomaga zweryfikować, co powinno zmienić się w podejściu do pracownika i które wychodzi od potrzeb pracownika.

Pamiętaj – utożsamianie się z firmą nie przychodzi nikomu od razu. Dopiero złożone działania powodują u ludzi chęć bycia częścią czegoś, co wydaje się im ważne.

Podsumowując – takich działań EB jest o wiele, wiele więcej.

Być może warto sięgnąć po narzędzia, które usystematyzują pewne pojęcia i potrzeby, dając obraz na całość problemu – Manual Komunikacji Employer Branding, dzięki któremu można zdiagnozować, które obszary w firmie działają prawidłowo pod względem EB, a które wymagają poprawy. Możesz otrzymać manual, wypełniając poniższy formularz.


*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o manual Employer Branding przez Religa&Arak Sp. z o.o. 9/331 Ślusarska St, 30-710 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie przez Religa&Arak Sp. z o.o informacji handlowych oraz marketingowych drogą elektroniczną, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).