Dobra prezentacja firmy przed kandydatami to jeden z podstawowych celów każdej organizacji, której zależy na skutecznych działaniach employer brandingowych i brandingu marki. Nie liczy się już tylko to, co kandydat ma nam do zaoferowania, ale co my możemy zaproponować jemu. Pracownicy łatwiej i chętniej zmieniają pracę, ale i więcej wymagają od swoich pracodawców. Wydaje Ci się to znajome? Warto zadbać o swoją markę i wizerunek pracodawcy jak najszybciej, aby nie zostać w tyle. Skutecznym narzędziem z pewnością jest firmowa strona Kariera.

Strona firmy jako marka pracodawcy

Jako osobna, samodzielna strona zyskuje na profesjonalizmie i sugeruje poważne podejście do pracowników. To świetne narzędzie przy działaniach wizerunkowych. Bardzo dużo międzynarodowych korporacji stopniowo odchodzi od zakładki Kariera, na rzecz rozbudowanych stron z propozycjami wartości, ofertami pracy, staży, ścieżkami kariery, informacjach o targach pracy. Badania przeprowadzone przez Deloitte w 2017 roku pokazują, że dla 64% badanych istotne jest, by ich pracodawca posiadał stronę poświęconą karierze. Dlatego warto zainwestować.

Nie można dać kandydatowi poczucia, że strona jest tylko wizytówką firmy. On wchodzi na nią z myślą o nowej pracy i jeśli nie dostanie tego, czego szuka = ofert, które spełnią jego oczekiwania, ale przede wszystkim odpowiedniego customer experience, opuści ją.

Kluczowym elementem strategii employer brandingowej jest zaproponowanie potencjalnemu kandydatowi EVP, czyli unikalnej wartości pracodawcy na firmowej stronie Kariery. To główny czynnik, który decyduje czy potencjalnego kandydata zainteresuje dana organizacja. Składa się na niego wizerunek pracodawcy jako całość– od działań pokazujących pracodawcę rzetelnego, proponującego programy stażowe, możliwości awansów, z charakterystyczną kulturą organizacji, budowanie zespołu, aż po pokazanie work-life balance. Employer Brand International przeprowadził badania, z których wynika, że do najcenniejszych części propozycji EVP przez firmę należy interesująca praca i rozwój kariery. Dlatego tak istotne jest ukazanie m.in. tych wartości na stronie organizacji.

Co zatem powinna zawierać strona WWW Kariery?

  • Przejrzysty układ i szatę graficzną zachęcającą do przeglądania. Według badań w 80 % koncentrujemy się na tym, co znajdziemy przy pierwszej odsłonie witryny, do pozostałych 20 % praktycznie prawie wcale nie przywiązujemy uwagi. Odpowiednia grafika, przekonujący copywriting łącznie sprawią, że kandydat zostanie na stronie.
  • Bezpośredni zwrot do odbiorcy na stronie głównej sugerujący, że „to właśnie Ciebie szukamy”.
  • Oferty pracy, aktualności z życia firmy, newsletter, możliwość kontaktu i zadawania pytań.
  • Wszystkie informacje dotyczące kultury organizacyjnej w firmie, jej misji i to, jak chce się komunikować na zewnątrz.
  • Istotna jest poprawność techniczna, właściwe kodowanie, zwłaszcza w wersji mobilnej = niezbędny digital na wysokim poziomie. Jeśli nie jesteś w stanie stworzyć własnymi zasobami profesjonalnej strony, pamiętaj, że warto zwrócić się do profesjonalnych agencji digital employer brandingowych.
  • Work-life balance, np. filmy przedstawiające pracowników, którzy oprócz pracy mają swoje pasje i zainteresowania, ofertę szkoleń i to, co dzieje się wewnątrz firmy, przykładowo wirtualny spacer po organizacji.
  • Podkreślanie benefitów, wysokich zarobków czy komfortowego dojazdu.
  • Rozbudowana zakładka „O nas” – to najbardziej interesuje kandydata i zależy od tego, czy aplikuje na oferty. Istotny w niej jest dobry przekaz i prezentacja marki firmy.

Tysiące ofert, tysiące firm, tysiące stron. I nagle pojawia się odmienna. Interesująca, ciekawa w przekazie. Łatwo można się po niej poruszać, znaleźć potrzebne informacje o firmie, a przede wszystkim o ofertach pracy. Da się zauważyć panującą w firmie atmosferę, kulturę organizacji. To wręcz idealne działanie employer brandingowe. Badania ADP Research Institute pokazują, że dla pracowników najistotniejsze jest poczucie docenienia, ważności i bezpieczeństwa. Dlatego im bardziej da się im to poczucie, tym chętniej zaaplikują.

Na koniec – niech twoja propozycja będzie dedykowana wszystkim – studentom, ale i doświadczonym specjalistom. To kształtuje pozytywny wizerunek pracodawcy. I pamiętaj – nie ma nic gorszego, niż zobaczenie na jakiejkolwiek stronie – „Brak aktualnych ofert pracy.”

Potrzebujesz atrakcyjnej firmowej strony www Kariera? Napisz do nas: hej@lovejob.pl lub wypełnij formularz, i wspólnie porozmawiamy o tym, czego potrzebujesz aby przyciągać odpowiednich kandydatów do swojej firmy.

Chcesz zrobić swój pierwszy krok w budowaniu efektywnej strategii employer branding w swojej firmie? Wypełnij poniższy formularz i otrzymaj Manual Komunikacji Employer Branding, który odpowie na Twoje pytania i wątpliwości z obszaru employer brandingu.


*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o manual Employer Branding przez Religa&Arak Sp. z o.o. 9/331 Ślusarska St, 30-710 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie przez Religa&Arak Sp. z o.o informacji handlowych oraz marketingowych drogą elektroniczną, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).