Idealne dopasowanie = przyciąganie talentów 

Badania pokazują, że procesy rekrutacyjne w firmach znacznie się wydłużyły. Dzieje się tak, ponieważ przedsiębiorstwa szukają kogoś, kto idealnie do nich pasuje, często również pragnąc poprawić wizerunek firmy. Nie tylko pod względem branżowym, ale też misji i przyjętej strategii employer brandingowej. Kluczem jest odnalezienie takiego kandydata i sprawienie, żeby został. Jak to zrobić?

Jak znaleźć pracownika przez Internet?

Przy poszukiwaniu kandydatów warto najpierw zastanowić się kogo szukamy. Jakie kompetencje powinna mieć ta osoba, cechy charakteru i umiejętności wpisujące się w branding marki firmy. Po wypisaniu ich dopiero można zacząć poszukiwania.

Znalezienie odpowiedniego kandydata nie jest tak proste, jakby się wydawało. Dlatego istotne staje się korzystanie z wielu „źródeł”. Oczywiście podstawą są wszelkie portale rekrutacyjne, na których można zamieszczać swoje oferty pracy. Jednak nie warto robić tego kierując się jedynie intuicją. Najpierw należy przemyśleć profil kandydata, gdzie najczęściej i najchętniej mógłby zajrzeć poszukując pracy. Może szuka ogłoszeń przez media społecznościowe, np. Facebooka? Wtedy warto stworzyć ogłoszenie sponsorowane. Czy raczej woli wyszukiwarki i portale typu OLX czy Pracuj.pl? Wiele może podpowiedzieć wiek osoby i charakter zawodu, który miałaby wykonywać. Niektórzy potencjalni pracownicy najpierw wybierają strony firm, w których chcieliby pracować. Warto więc zadbać by firmowa strona www kariery była atrakcyjna dla użytkowników. Jeśli po zamieszczeniu ogłoszenia w Internecie i przeprowadzeniu kilku rozmów rekrutacyjnych dalej nie udaje się znaleźć odpowiedniego kandydata, należy rozpocząć poszukiwania samemu. Jak?

Pracownik = marka osobista

Przydatnym narzędziem w działaniach employer brandingowych okazuje się Linkedin. Potencjalni kandydaci tworzą tam swoje tzw. marki osobiste, gdzie prezentują swoje umiejętności i doświadczenie zawodowe – często w postaci dużej aktywności, zamieszczanie efektów swojej pracy, polecaniu artykułów i komentowaniu wpisów innych. Mnóstwo osób znajduje tak swoich współpracowników, pomocników czy właśnie tak, jak sugerujemy – przyszłych pracowników.

Nie ma w tym nic złego, że ktoś zobaczy, że przeglądano jego profil, a tym bardziej, gdy napisze się do niego wiadomość z propozycją współpracy. Jeśli tylko istnieją wspólne zainteresowania branżowe zgodne z marketingiem firmy i da się zauważyć wspólny tryb myślenia – może zakończyć się to trwałym współdziałaniem. Jeśli okaże się, że dany kandydat mówi językiem firmy, której pracownik poszukuje kandydata na dane stanowisko – wręcz należy do tej osoby napisać. Warto zwrócić uwagę czy posiada referencje od współpracowników, jakie aktywności prowadzi i na jakim polu rynkowym.

Znalezienie pracownika przez Internet staje się coraz prostsze i skuteczniejsze. Może się okazać to działaniem efektywnym i dopełnieniem celu – odnalezieniem idealnego profilu pracownika. Nie zapomnij, że na skuteczne pozyskiwanie przyszłych pracowników za pośrednictwem sieci społecznościowych lub portali rekrutacyjnych również wpływa dobry wizerunek pracodawcy w Internecie.

Chcesz zrobić swój pierwszy krok w kształtowaniu wizerunku firmy jako pracodawcy już dzisiaj? Wypełnij poniższy formularz i otrzymaj Manual Komunikacji Employer Branding, który odpowie na Twoje pytania i wątpliwości z obszaru employer brandingu.


*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o manual Employer Branding przez Religa&Arak Sp. z o.o. 9/331 Ślusarska St, 30-710 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie przez Religa&Arak Sp. z o.o informacji handlowych oraz marketingowych drogą elektroniczną, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).