Odpowiedź na to pytanie może być dla Ciebie oczywista – pod warunkiem, że Twoja firma ma rozbudowaną stronę internetową i zdajesz sobie sprawę, że ktoś, kto być może będzie chciał u Ciebie pracować wchodzi na stronę i szuka właśnie jednego słowa –KARIERA. I teraz sprawdź czy ją masz – jeśli tak, to zaraz dowiesz się, jak możesz ją ulepszyć, a jeśli nie – czekają Cię zmiany. Dlaczego jest to takie istotne? Już rozwiewamy Twoje wątpliwości.

Potencjalny pracownik wchodzi na Twoją stronę i rozgląda się, klika na interesującą go zakładkę i uważnie przygląda się zawartości. Jest ciekawy czy znajdzie to, czego szuka. Musisz – po tym jednym kliknięciu – przekonać go, że praca w Twojej firmie to możliwość rozwoju na różnych obszarach, ale i fajna atmosfera. Może wyda Ci się to banalne, ale w badaniach właśnie te dwa czynniki mają kluczowy wpływ na przyciągniecie uwagi potencjalnych kandydatów i  to, czy zechce wysłać do Ciebie swoje CV. Aktualnie większość ludzi szukających pracy nie sprawdza ogłoszeń ogólnych na różnych portalach, ale wchodzi na konkretne strony firm, w których chcieliby pracować.

A więc – co możesz zrobić aby go zachęcić, gdy znajdzie się właśnie na Twojej stronie?

  • Postaraj się pokazać JAKA JEST Twoja firma dla pracowników – np. wprowadzeniem, jakie macie motto, jakimi wartościami się kierujecie, dlaczego można się u Was rozwinąć. Dodaj zdjęcia z firmy podczas pracy czy krótki i dynamiczny film.
  • Kolejny krok to autentyczność – poproś kilku pracowników na różnych stanowiskach o pomoc. Krótka wypowiedź o tym jak się u Ciebie pracuje, opatrzona ich uśmiechniętym zdjęciem, wzbudzi pozytywne skojarzenia.

Kandydat przed komputerem jest już zachwycony – widzi miłych ludzi, z zapałem do działania. Ogląda zdjęcia, na których w Twojej firmie tętni życie, wszyscy są zadowoleni, biuro wygląda na przyjemne i … wtedy przechodzi do następnego kroku. Myśli sobie „Chcę tam pracować!”. I klika szybko na oferty pracy.

  • Warto podzielić oferty na praktyki, staże, pracę na cały etat. W żadnym z ogłoszeń nie pisz tylko suchych informacji, co pracownik będzie robił na danym stanowisku. Postaraj się inaczej zachęcić – mów o benefitach, o rzeczach związanych z work-life balance. Podobnych ofert jest w Internecie mnóstwo, a Twoja niech się wyróżni – opowiadaj o możliwościach rozwoju, a nie tylko zatrudnienia.
  • Super sprawdzi się pokazanie kandydatowi jak wygląda u Ciebie rekrutacja. Szczególnie młodzi ludzie, którzy dopiero wkraczają na rynek pracy, mają obawy co do przebiegu tego procesu. Dlaczego? Zwłaszcza duże korporacje mają kilka etapów rekrutacji, więc nie wiedzą czego mogą się spodziewać. Oczywiście nie musisz im sprzedawać „całej tajemnicy”, a jedynie naprowadzić, czyli przykładowo – a. wysłanie formularza aplikacyjnego, b. rozmowa z kandydatem przez telefon, c. rozmowa z działem HR, d. rozwiązanie testu, e. decyzja o przyjęciu kandydata.

Musisz pamiętać, że kandydat potrzebuje, żeby wszystko było jasne i czytelne. Dlatego dobrze jeśli posłużysz się ikonami, ikonografikami – ale pamiętaj, że mniej znaczy więcej, nie możesz przesadzić.

Gdy nasz kandydat kliknie na interesujący go formularz aplikacyjny, wypełni go, wyśle CV, będzie w napięciu czekał na Twoją odpowiedź. Możesz o tym łatwo zapomnieć, ale przedłużanie procesu rekrutacji ma również wpływ na wizerunek firmy. Pamiętaj, że również Ci, którzy nie pracują w Twojej firmie mają wpływ na to jak jest postrzegana.

Ostatnia sprawa – pamiętaj, że ktoś może szukać oferty pracy w social mediach. Badania pokazują, że aż 79 % najpierw robi to poprzez media społecznościowe, gdzie z reguły linki przekierowują ich do konkretnej oferty. Zadbaj o to, żeby taka treść różniła się od tej na stronie www – dobre copy ma tu znaczenie, czy zainteresuje się pracą u Ciebie. Tutaj fajny przykład:

„E-marketingowy i kreatywny Ninja

Hej ! Jesteśmy kolektywem kreatywnych biznesowo osobowości. Naszym klientom z sektora usług, głównie w branży:  finansowej, konsultingowej, nowych technologii.  Dostarczamy strategie i koncepty marketingowe, pomysły na nowe usługi oraz wspieramy ich w nowoczesnym marketingu. Cały czas wychodzimy poza „strefy komfortu”. Szukamy kreatywnego i energetycznego partnera/osobowości, który swoją wiedzą i obeznaniem w social media i e-marketingu wesprze nas w codziennej pracy.

Co proponujemy:

– twórcze wyzwania i samodzielne realizowanie pomysłów swoich i szefa:), ITP…

Czego oczekujemy:

– umiejętności lekkiego formułowania myśli = pisania krótkich tekstów, ITD…”

Jak widzisz, jest wiele czynników, które pomogą Ci znaleźć najlepszych pracowników. Od przeglądania strony internetowej czy Facebooka do przycisku „Aplikuję” jest długa droga, ale z pewnością z tymi wskazówkami ją pokonasz.

Chcesz zrobić swój pierwszy krok w budowaniu efektywnej strategii employer branding już dzisiaj? Wypełnij poniższy formularz i otrzymaj Manual Komunikacji Employer Branding, który odpowie na Twoje pytania i wątpliwości z obszaru employer brandingu.


*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o manual Employer Branding przez Religa&Arak Sp. z o.o. 9/331 Ślusarska St, 30-710 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie przez Religa&Arak Sp. z o.o informacji handlowych oraz marketingowych drogą elektroniczną, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).