Marka pracodawcy, czyli o co chodzi?

Pojęcie brandingu jest popularne i znane. To budowanie marki produktu lub usługi w oczach konsumentów. Obecnie pojęcie to przenoszone jest szerzej – na obszar zarządzania zasobami ludzkimi czy budowania wizerunku jednostki – personal branding. Czym jest dokładnie employer branding?

Branding pracodawcy

Podczas gdy klasyczny branding to świadomość marki, podobnie jest z marką pracodawcy – to, jak postrzegają nas potencjalni kandydaci czy pracownicy w firmie – to jest marka pracodawcy. To w bardzo dużym skrócie. Dlatego obszar brandingu pracodawcy jest tak szeroką dziedziną. Dzieli się na działania zewnętrzne i wewnętrzne. Od czego zacząć kształtować pozytywny wizerunek w oczach kandydatów? Podpowiadamy poniżej.

Jak kształtować branding pracodawcy?

Warto zacząć od kilku pytań, które staną się kluczem do dalszych działań:

  1. Kto jest grupą docelową – kim są kadydaci, na jakie grupy się dzielą, co jest dla nich ważne, jakie mają postawy życiowe?
  2. Jakimi kanałami chcemy i możemy do nich dotrzeć?
  3. Jakie działania employer brandingowe już realizujemy i jak je komunikujemy?
  4. Jak dbamy i angażujemy obecnych pracowników i komunikujemy się z nimi?
  5. Jaka jest reputacja o firmie, jakie opinie posiada firma?

To 5 wskazówek, z których po części można wywnioskować na jakim etapie znajduje się firma jeśli chodzi o employer branding.

Dlaczego?

Tylko przez dokładne określenie grupy docelowej jesteśmy w stanie odpowiednio stworzyć kampanię wizerunkową i wiedzieć, które kanały będą w tym pomocne. Łatwiej będzie także dobrać działania employer brandingowe i podjąć takie, które wpłyną na angażującą komunikację wewnętrzną – i stworzą odpowiedni wizerunek firmy i opinie o niej. Nasz zespół LoveJob chętnie pomoże Ci odpowiedzieć na te pytania i zdefiniować jak usprawnić obszary wymagające poprawy.

Narzędzia employer branding potrzebne do działań wizerunkowych

Pamiętaj, że potrzebujesz narzędzi, które wspomogą budowanie wizerunku firmy. Bardzo istotne jest posiadanie strony www firmy, gdzie oprócz aktualności z życia organizacji i o tym, czym się zajmuje, znajdzie się także rozbudowana zakładka Kariera (tu przeczytasz jak powinna wyglądać) czy informacje o pracownikach, którzy nieustannie się zmieniają (według badania Deloitte nadchodzi era ekspertów wśród milenialsów). Dbaj o komunikację wewnętrzną i działania wizerunkowe – organizuj angażujące akcje employer brandingowe, stwórz np. aplikację mobilną dla Twoich pracowników czy potencjalnych kandydatów. Możliwości jest mnóstwo!

Odpowiednia kampania employer branding

Branding pracodawcy zyskuje na znaczeniu zwłaszcza jeśli poszukujemy odpowiednich kandydatów czy chcemy uniknąć rotacji aktualnych pracowników. Dlatego warto o niego zadbać już od zaraz – napisz do nas: hej@lovejob.pl lub wypełnij formularz, i wspólnie porozmawiamy o tym, czego potrzebujesz do stworzenia odpowiedniej marki pracodawcy i kampanii employer branding.

Chcesz zrobić swój pierwszy krok w kreowaniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy już dzisiaj? Wypełnij poniższy formularz i otrzymaj Manual Komunikacji Employer Branding, który odpowie na Twoje pytania i wątpliwości z obszaru employer brandingu.


*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o manual Employer Branding przez Religa&Arak Sp. z o.o. 9/331 Ślusarska St, 30-710 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie przez Religa&Arak Sp. z o.o informacji handlowych oraz marketingowych drogą elektroniczną, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).