Employer Branding to bardzo szerokie pojęcie. To działania zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Warto o nie zadbać, nie chcąc pozostać w tyle, jeśli chodzi o wizerunek i kształtowanie marki pracodawcy.
Odpowiednie wzmocnienie wizerunku musi opierać się na konkretnych narzędziach employer brandingowych.

Przy tworzeniu strategii employer branding należy podzielić ją na eb wewnętrzny i zewnętrzny. To, jak chcemy porozumiewać się z potencjalnymi kandydatami różni się od komunikacji wewnętrznej, skierowanej do pracowników.

Do najważniejszych zewnętrznych działań employer branding można zaliczyć:

Strona www Kariery – ułatwia jasny przekaz i staje się wizytówką firmy. Razem z dobrą treścią, otwiera drzwi do najlepszych pracowników. Przeczytaj, jak powinna wyglądać idealna strona www Kariery.
Oryginalne i przyciągające ogłoszenia rekrutacyjne – dobra oferta pracy musi być zarówno atrakcyjna wizualnie, ale powinna również zawierać odpowiednią treść. Ogłoszenia-schematy typu „Oferujemy, wymagamy, etc.” nie są już mile widziane.
Dedykowane aplikacje rekrutacyjne – warto pójść o krok dalej przed innymi. Popularność zyskują aplikacje zawierające zarówno możliwość aplikowania na konkretne stanowisko, gdzie I etap rekrutacji odbywa się online, jak i pokazania jej zalet poprzez np. wirtualne spacery.

Komunikacja wewnętrzna 

Employer branding to także działania wewnątrz firmy. Jakie narzędzia można wykorzystać przy projektowaniu wewnętrznej strategii eb?
Rozwiązania online – angażujące treści w e-mailingach do pracowników, przyciągające landing page z ciekawymi akcjami, manuale, newslettery, to coś, co sprawia, że ludzie zaczynają utożsamiać się z firmą. Ważne, żeby takie materiały zawierały angażujące treści!
• Pracownik jako bohater – prezentowanie pracowników jako bohaterów np. na stronie internetowej, plakatach czy rekrutacyjnym video to dobry sposób na ich przywiązanie i lojalność wobec firmy. Dzięki temu poczują się częścią społeczności, w której są ważni.
Eventy firmowe/integracja – nic tak nie buduje społeczności jak wspólne spędzanie czasu. To również istotny element employer brandingu. Ludzie poznają się, rozmawiają i żartują – tworzymy relacje i przywiązanie zarówno do pozostałych pracowników, jak i firmy.

To tylko niektóre z narzędzi przydatnych do wypracowania skutecznej strategii employer brandingowej. Jako specjaliści w tej dziedzinie mamy do zaprezentowania dużo więcej. Jeśli masz jakieś pytania dotyczące narzędzi employer branding, możesz zawsze do nas napisać na: hej@lovejob.pl. Lubimy rozmawiać 😊

Chcesz zrobić swój pierwszy krok w budowaniu efektywnej strategii komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w swojej firmie? Wypełnij poniższy formularz i otrzymaj Manual Komunikacji Employer Branding, który odpowie na Twoje pytania i wątpliwości z obszaru employer brandingu.


*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych przez Religa&Arak Sp. z o.o w związku z wysłaniem adresu e-mail przez formularz kontaktowy. Mam świadomość, że bez mojej wyraźnej zgody dane osobowe nie będą udostępniane odbiorcom danych w rozumieniu art. 7 pkt 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz. U. z 2014 r. poz. 1182) oraz że przysługuje mi prawo dostępu do treści danych oraz możliwość ich poprawiania. Zgody udzielam dobrowolnie. Administratorem danych osobowych jest Religa&Arak Sp. z o.o, ul. Ślusarska 9/331, 30-710 Kraków.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie przez Religa&Arak Sp. z o.o informacji handlowych oraz marketingowych drogą elektroniczną, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).