W działaniach employer brandingowych najczęściej skupiamy się na tym jak przyciągnąć pracowników i stać się pracodawcą idealnym. Nie mamy tu na myśli tego, że jest to zły tok myślenia i masz się na tym nie koncentrować. Pewnie wielu mówi Ci, że szerokie spojrzenie na świat to klucz do sukcesu. Jesteśmy od obalania mitów, więc odpowiadamy – no nie zawsze (niestety ?).

Okazuje się, że w przypadku grupy docelowej, np. odbiorców Twoich ogłoszeń o pracę, im bardziej skupisz się na konkretnej grupie docelowej i zamkniesz się jedynie na niej, tym większy sukces gwarantowany – to jeden z elementów strategii employer brandingowej, która jest niezbędna do usprawnienia twoich działań EB.

Prościej mówiąc, konieczne jest poszukanie brand persony, która odpowiada Twoim oczekiwaniom jeśli chodzi o profil pracownika. Musisz wejść w jej skórę, pomyśleć o tym, czego potrzebuje i dopiero wtedy usiąść do pisania ogłoszenia. Jego treść powinna trafić do odbiorcy tak, by zdecydował się zaaplikować. Nie chodzi tu tylko o benefity, ale również o oryginalny przekaz, dzięki któremu będzie tkwił w poczuciu, że praca u Ciebie = praca idealna. To podobny tryb działania jaki stosuje się w marketingu – wybierasz klientów, do których chcesz trafić, a wtedy wąska ścieżka jest lepsza niż zbyt szerokie patrzenie.

Nie jest to jednak tak proste. W obecnych czasach na rynek wkroczyło pokolenie Y, czyli millenialsi. Sprawa komplikuje się dlatego, że mają oni inne oczekiwania i przyzwyczajenia niż my, przez co ciężko nam jest zaakceptować i przyjąć ich punkt widzenia. Specjaliści podkreślają, że millenialsi nie tylko są wychowani w erze Internetu, ale też potrafią doskonale manipulować, przewidywać i nie ruszają ich triki reklamowe. Dlatego warto postawić na bycie prawdziwym – często jednym z pierwszym kroków może być przeprowadzenie rozmowy, podczas której po prostu poznajecie się nawzajem, a nie sztywnej, korporacyjnej rozmowy rekrutacyjnej.

Dlatego zabierając się do tworzenia ogłoszenia skierowanego do konkretnej grupy docelowej pamiętaj by – najprościej – „wejść w jego skórę”. Jak to zrobić? Jednym z elementów może być zadanie pytań:

  • Kim chcesz, by byli Twoi potencjalni pracownicy?
  • Jacy są?
  • Co przyciąga ich do danej oferty? Czego oczekują od swojej pracy?
  • Jakiego pracodawcę cenią? Co jest dla nich ważne?
  • Gdzie szukają ofert pracy?

Następnie spróbuj napisać nową ofertę, mając ciągle na uwadze odpowiedzi, których sam sobie udzieliłeś. Możesz porównać je z Twoimi wcześniejszymi ogłoszeniami.

Chcesz zrobić swój pierwszy krok w kreowaniu wizerunku atrakcyjnego pracodawcy już dzisiaj? Wypełnij poniższy formularz i otrzymaj Manual Komunikacji Employer Branding, który odpowie na Twoje pytania i wątpliwości z obszaru employer brandingu.


*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o manual Employer Branding przez Religa&Arak Sp. z o.o. 9/331 Ślusarska St, 30-710 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie przez Religa&Arak Sp. z o.o informacji handlowych oraz marketingowych drogą elektroniczną, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).