Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Onboarding nowego pracownika – również. 🙂 Według badań, prawie 70% pracowników, bardziej prawdopodobnie, zostanie w firmie przez trzy lata, jeśli doświadczyło dobrego procesu onboardingowego. Dlatego tak istotne jest pokazanie, że nowy pracownik jest dla nas cennym partnerem i od samego początku o niego dbamy. 

Onboarding pracowników – działania, które mają znaczenie 

1. Komunikacja z HR 

Wbrew pozorom to bardzo ważny element procesu. Informujemy w nim, jak będzie wyglądać komunikacja od czasu złożenia kandydatowi oferty pracy do właściwego zatrudnienia. Jasno mówimy też o koniecznych działaniach (“papierologia”), informujemy, jak wygląda pierwszy dzień pracy (timeline). Wychodźmy naprzeciw potrzebom pracownika, nie czekajmy do momentu, w którym coś może się okazać dla niego niezrozumiałe.

2. Pierwszy dzień

Dla wielu pracowników, a zwłaszcza tych podejmujących pierwszą pracę, to stresujący dzień. Pokażmy, że nie taki onboarding straszny jak go malują. 🙂 To jeden z najintensywniejszych emocjonalnie punktów styku z firmą. To, jak przeżyje go nasz nowy pracownik, w dużej mierze będzie rzutowało na jego zdanie o firmie w przyszłości. Przeprowadźmy go przez ten dzień spokojnie, dajmy się mu zapoznać z współpracownikami, zwiedzić firmę, udzielmy mu wsparcia w postaci buddy’ego. Pokażmy, że on i jego samopoczucie są dla nas ważne.

3. Pudełko onboardingowe, czyli welcome pack 

Tak jak w przypadku każdego prezentu, nie chodzi o jego wartość materialną, ale o pozytywne emocje, jakie może wywołać u osoby obdarowanej. Warto więc postawić na gadżety, które będą “jakieś”. Chociaż branding takich upominków jest ważny z perspektywy Employer Brandingu (sprawdź naszą ofertę), nie przesadzajmy – zasadę “make the logo bigger” zostawmy na inne projekty. 🙂

4. Integracja

Last but not least :). Onboarding w firmie to także bardzo istotny element integracji z resztą zespołu. To, w jakiej atmosferze pracujemy, ma ogromny wpływ na satysfakcję z pracy. Aż 37% pracowników twierdziże praca w świetnym zespole jest dla nich podstawowym powodem, dla którego chcą zostać w firmie. Dajmy im trochę czasu na zbudowanie dobrych relacji! 🙂 

Zmniejszenie rotacji, wzrost zaangażowania i lojalności, zintegrowane zespoły… – to tylko niektóre z korzyści, jakie płyną z dobrze przeprowadzonego onboardingu. Ponadto te proste cztery punkty są początkiem procesu motywowania pracownika. A jak wiemy, pracownik zmotywowany to pracownik, który będzie chciał zostać z nami dłużej! Nasze sprawdzone sposoby na motywowanie znajdziecie tutaj: klik

Jeśli uważasz, że proces onboardingu jest ważny dla Twojej firmy, ale masz wątpliwości, jak go skutecznie przeprowadzić – napisz do nas na: hej@lovejob.pl lub wypełnij formularz. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i razem przygotujemy strategię skrojoną na miarę 🙂

Chcesz zrobić swój pierwszy krok w budowaniu efektywnej strategii marketingu personalnego w swojej firmie? Wypełnij poniższy formularz i otrzymaj Manual Komunikacji Employer Branding⇩


*Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o manual Employer Branding przez Religa&Arak Sp. z o.o. 9/331 Ślusarska St, 30-710 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.

*Wyrażam zgodę na przesyłanie przez Religa&Arak Sp. z o.o informacji handlowych oraz marketingowych drogą elektroniczną, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).