Nie będziemy owijać w bawełnę – znaleźliśmy się w sytuacji trudnej dla nas wszystkich. Podczas pandemii koronawirusa, ostatnią rzeczą, której teraz potrzebują Twoi pracownicy to dezinformacja i brak poczucia bezpieczeństwa. Wiemy jednak, że niezależnie od stanowiska, każdy z nas może mieć teraz gorszy czas. Dlatego przychodzimy Ci z pomocą.

Przygotowaliśmy listę najważniejszych działań w ramach kryzysowej komunikacji wewnętrznej w firmie.

 

Zaczynamy!

1. Uzgodnij linię komunikacyjną

Jeśli pracujesz w dużej firmie, na pewno kluczowe informacje mają kilku nadawców (zarząd, managerowie działów itd.). Zadbaj o to, by najistotniejsze informacje były przekazywane przez te osoby oficjalnym kanałem oraz by wszyscy pracownicy otrzymali je w tym samym czasie. Tu najlepiej sprawdzi się po prostu mail. Udzielanie informacji pojedynczym pracownikom, przed oficjalną komunikacją, może zrodzić plotki. Dodatkowo, czuwaj nad tym, żeby informacje przekazywane pracownikom były spójne, niezależnie od tego, kto je przekazuje.

2. Mów prawdę, ale nie siej paniki

To jedno z największych wyzwań. Informuj pracowników o faktach i unikaj teoretycznie uspokajających frazesów. Nie przekazuj również potencjalnych, czarnych scenariuszy. Informuj o konkretach – o tym, co zostało zrobione i co jest w planach. W komunikacji kryzysowej rzeczowość jest Twoim największym sprzymierzeńcem.

3. Bądź w kontakcie i informuj na bieżąco

Nie zostawiaj pracowników samych z wątpliwościami. Cierpliwie odpowiadaj na pytania dotyczące funkcjonowania Twojej firmy podczas pandemii koronawirusa, z tych powtarzających się przygotuj poradnik lub FAQ. Jeśli dostajesz nowe informacje, staraj się je udostępniać jak najszybciej.

4. Mów o przyszłości

Może zabrzmi to zbyt pompatycznie, ale dawaj pracownikom nadzieję. Są otoczeni złymi informacjami, boją się o swoją przyszłość – także zawodową. Nie składaj pustych obietnic, ale projektuj przyszłość. I dziel się nią.

5. Nie bój się prosić o wsparcie, ale też wymagać pewnych postaw

Czasem musisz poprosić pracowników o pójście na ustępstwa, takie jak wykorzystywanie urlopów albo chwilowe używanie prywatnych komputerów. Jednak są rzeczy, których można po prostu wymagać i śmiało to komunikować – są to przede wszystkim kwestie związane z bezpieczeństwem i przestrzeganiem przepisów ich dotyczących.

6. Płyń z prądem

Inspiracji szukaj np. w social mediach. Może Twoje biuro też dołączy do akcji #zostańwdomu? Monitoruj jaka komunikacja jest teraz istotna dla ludzi – także w przestrzeni społecznej i prywatnej.

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki okażą się dla Ciebie pomocne i będzie Ci chociaż trochę łatwiej opanować aktualną kryzysową, komunikację wewnętrzną podczas pandemii. Trzymamy za Ciebie kciuki! Jeśli potrzebujesz dodatkowego wsparcia – napisz do nas na: hej@lovejob.pl lub wypełnij formularz. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i razem przygotujemy strategię skrojoną na miarę.

Chcesz zrobić swój pierwszy krok w budowaniu efektywnej komunikacjii wewnętrznej w swojej firmie? Wypełnij poniższy formularz i otrzymaj Poradnik Skutecznego Employer Brandingu ⇩


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o Poradnik Skutecznego Employer Brandingu przez Religa&Arak Sp. z o.o. ul. Gromadzka 103, 30-719 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.

All rights reserved Salient.