Employer Branding to bardzo szerokie pojęcie. To działania zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Warto o nie zadbać, nie chcąc pozostać w tyle, jeśli chodzi o wizerunek i kształtowanie marki pracodawcy.

 

Odpowiednie wzmocnienie wizerunku musi opierać się na konkretnych narzędziach employer brandingowych.

Przy tworzeniu strategii employer branding należy podzielić ją na eb wewnętrzny i zewnętrzny. To, jak chcemy porozumiewać się z potencjalnymi kandydatami różni się od komunikacji wewnętrznej, skierowanej do pracowników.

Do najważniejszych zewnętrznych działań employer branding można zaliczyć:

 Strona www Kariery – ułatwia jasny przekaz i staje się wizytówką firmy. Razem z dobrą treścią, otwiera drzwi do najlepszych pracowników. Przeczytaj, jak powinna wyglądać idealna strona www Kariery.
• Oryginalne i przyciągające ogłoszenia rekrutacyjne – dobra oferta pracy musi być zarówno atrakcyjna wizualnie, ale powinna również zawierać odpowiednią treść. Ogłoszenia-schematy typu „Oferujemy, wymagamy, etc.” nie są już mile widziane.
• Dedykowane aplikacje rekrutacyjne – warto pójść o krok dalej przed innymi. Popularność zyskują aplikacje zawierające zarówno możliwość aplikowania na konkretne stanowisko, gdzie I etap rekrutacji odbywa się online, jak i pokazania jej zalet poprzez np. wirtualne spacery.

Komunikacja wewnętrzna

Employer branding to także działania wewnątrz firmy. Jakie narzędzia można wykorzystać przy projektowaniu wewnętrznej strategii eb?
 Rozwiązania online – angażujące treści w e-mailingach do pracowników, przyciągające landing page z ciekawymi akcjami, manuale, newslettery, to coś, co sprawia, że ludzie zaczynają utożsamiać się z firmą. Ważne, żeby takie materiały zawierały angażujące treści!
• Pracownik jako bohater – prezentowanie pracowników jako bohaterów np. na stronie internetowej, plakatach czy rekrutacyjnym video to dobry sposób na ich przywiązanie i lojalność wobec firmy. Dzięki temu poczują się częścią społeczności, w której są ważni.
• Eventy firmowe/integracja – nic tak nie buduje społeczności jak wspólne spędzanie czasu. To również istotny element employer brandingu. Ludzie poznają się, rozmawiają i żartują – tworzymy relacje i przywiązanie zarówno do pozostałych pracowników, jak i firmy.

To tylko niektóre z narzędzi przydatnych do wypracowania skutecznej strategii employer brandingowej. Jako specjaliści w tej dziedzinie mamy do zaprezentowania dużo więcej. Jeśli masz jakieś pytania dotyczące narzędzi employer branding, możesz zawsze do nas napisać na: hej@lovejob.pl. Lubimy rozmawiać!

Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.



    [honeypot website-566 id:LoveJobWebsite]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o Kompendium Wiedzy przez Religa&Arak Sp. z o.o. ul. Gromadzka 103, 30-719 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.