Zwiększenie liczby aplikacji w czterech grupach docelowych: mechanicy, doradcy serwisowi, sprzedawcy, stażyści.

By zachęcić kandydatów do aplikowania, postanowiliśmy mówić o pracy w PIA bardziej aspiracyjnie. Nadaliśmy jej szerszy kontekst, jako rozwoju w automotive w jego najlepszym wydaniu (marki premium m.in. Porsche, Bentley, Audi, Lamborghini). Mówimy o karierze i rozwoju w dynamicznej, kipiącej innowacjami oraz technologią branży. Całość spięła nasza teoria genów, czyli PIA DNA.

Od czegoś trzeba zacząć

Do kogo mówimy?

Naszą kampanię kierujemy do czterech głównych grup odbiorców: mechaników, doradców serwisowych, sprzedawców, stażystów. Wszystkie te grupy mają cechę wspólną, taką jak ambicja, nastawienie na rozwój. Każda z nich wnosi jednak do całej “rodziny” PIA unikalny gen: szybkości, doświadczenia, technologii lub wiedzy. Dlatego też postanowiliśmy różnicować komunikację w zależności od cechy “dominującej” danej grupy targetowej.

Jak zrealizować nasz cel?

Za pomocą czego mówimy?

W strategii dla Porsche Inter Auto łączymy wyrazisty offline z angażującym onlinem. W działaniach outdoorowych skupiliśmy się na billboardach, natomiast głównym punktem online stała się aplikacja. Dodatkowo przygotowaliśmy narzędzia dedykowane szerokiej rekrutacji (np. na eventach, czy spotkaniach), czyli prezenty dla kandydatów oraz brandowanie przestrzeni.

Nie ma problemów nie do rozwiązania

O czym mówimy?

Komunikację oparliśmy na mocnym, ale uniwersalnym haśle-symbolu: “PIA DNA”. W naszej strategii komunikacyjnej wyszliśmy od zanalizowania sentymentów, mocnych stron oraz pragnień grupy docelowej. Doszliśmy do wniosku, że każda z grup targetowych ma swoje unikalne cechy, które stanowią o ich dopasowaniu do wartości istotnych w PIA. W tym są one na tyle istotne, że w dużej mierze decydują o osiąganiu sukcesu. Te cztery geny to szybkość, technologia, doświadczenie oraz wiedza. Razem tworzą PIA DNA.

Strategia employer brandingowa w wymiarze digital

Aplikacja on-line

Naszą aplikację przygotowaliśmy jako praktyczne narzędzie komunikacyjne i rekrutacyjne (testy on-line na mechanika, doradcę etc.) dostępne z każdego urządzenia i każdego miejsca. Pomaga nam ona także w zwiększeniu zasięgów rekrutacji np. na eventach branżowych, firmowych, w salonach – wszędzie tam gdzie są obecne marki. Jednym z naszych celów było przygotowanie jej w jak najbardziej elastycznej i uniwersalnej formie. Przykładowo, korzystając z naszego know-how dotyczącego grywalizacji, możemy ją skonfigurować jako rodzaj lekkiego testu, w którym można sprawdzić, czy ma się “PIA DNA” – bez konieczności brania udziału w rekrutacji. Co więcej, aplikację można uzupełniać o dodatkowe moduły m.in. o symulator dźwięku, obrazu (np. warsztat do obejrzenia, dźwięki silnika).

Key visual

Nasz key visual miał odpowiadać na wyzwanie dostosowania przekazu do czterech różnych grup docelowych oraz do wielu nośników. Postawiliśmy więc na minimalistyczną kreację z ciekawym, przyciągającym wzrok, kolorowym twistem. Key visual obrazuje teorię genów PIA DNA. Głównym elementem typograficznym jest nazwa genu: doświadczenia, technologii, szybkości lub wiedzy. Dodatkowo są one reprezentowane przez kolory (kolor = gen PIA DNA). Napis uzupełnia duże zdjęcie przedstawiciela grupy docelowej, dla którego ten gen jest właściwy. Dzięki temu, kandydaci mogą utożsamiać się z danym genem w łatwy sposób, bez poznawczych przeszkód.

PIA Automotive Academy

W sposób ambicjonalny chcemy mówić również do studentów oraz uczniów. Ich drogi w PIA nie chcemy nazywać “odbyciem stażu”, ale “wzięciem udziału w PIA Automotive Academy”. W ten sposób pokazujemy ambitne założenia programu stażowego, nie spłaszczając wartości, które za sobą niesie. Dodatkowo dajemy im możliwość rekrutacji “real-time” za pomocą aplikacji. Są to istotne kwestie dla pokolenia Z, którego reprezentantami jest nasz target. Dzięki symulatorowi dźwięku i obrazu zakorzeniamy unikalne doświadczenia na przyszłość.

Branding rekrutacyjny

Dla Porsche Inter Auto przygotowaliśmy również pełen branding rekrutacyjny. Nasz key visual jest mocnym punktem narzędzi komunikacyjnych obecnych m.in. na targach pracy, eventach czy spotkaniach z kandydatami. Dzięki temu uzyskaliśmy spójną komunikację na wszystkich etapach zapoznawania się z brandem pracodawcy oraz podczas całej drogi aplikacji/rekrutacji.

106
researchu i brainstormingu
10
specjalistów z różnych dziedzin (stratedzy, copywriterzy, specjaliści od EB, graphic designerzy, web developerzy)

Jak się z nami pracuje?

Poznaj nas

Zastanawiasz się, co możemy zrobić dla Ciebie?

Skontaktuj się z nami