Zwiększenie liczby aplikacji w czterech grupach docelowych: mechanicy, doradcy serwisowi, sprzedawcy, stażyści.

By zachęcić kandydatów do aplikowania, postanowiliśmy mówić o pracy w PIA bardziej aspiracyjnie. Nadaliśmy jej szerszy kontekst, jako rozwoju w automotive w jego najlepszym wydaniu (marki premium m.in. Porsche, Bentley, Audi, Lamborghini). Mówimy o karierze i rozwoju w dynamicznej, kipiącej innowacjami oraz technologią branży. Całość spięła komunikacja z wykorzystaniem hasła “got the drive”.

Od czegoś trzeba zacząć

Do kogo mówimy?

Naszą kampanię kierujemy do czterech głównych grup odbiorców: mechaników, doradców serwisowych, sprzedawców, stażystów. Wszystkie te grupy mają cechę wspólną, taką jak ambicja, nastawienie na rozwój. Każda z nich wnosi jednak do całej “rodziny” PIA również unikalne cechy, co w połączeniu tworzy ten wyjątkowy “drive”. Właśnie na tym unikatowym zbiorze cech opieramy naszą strategię komunikacji.

Jak zrealizować nasz cel?

Za pomocą czego mówimy?

W strategii dla Porsche Inter Auto łączymy wyrazisty offline z angażującym onlinem. W działaniach outdoorowych skupiliśmy się na przygotowaniu atrakcyjnych w odbiorze i przyciągających uwagę ulotkach, plakatach i rollupach. Natomiast głównym punktem online stała się zakładka Kariera w ramach której przygotowaliśmy odrębną sekcję program stażowy. Dodatkowo przygotowaliśmy narzędzia dedykowane szerokiej rekrutacji (np. na eventach, czy spotkaniach), czyli welcome packi dla kandydatów oraz brandowanie przestrzeni.

Nie ma problemów nie do rozwiązania

O czym mówimy?

Komunikację oparliśmy na claimie brandu “got the drive”. W naszej strategii komunikacyjnej wyszliśmy od zanalizowania sentymentów, mocnych stron oraz pragnień grupy docelowej. Doszliśmy do wniosku, że każda z grup targetowych ma swoje unikalne cechy, które stanowią o ich dopasowaniu do wartości istotnych w PIA. W tym są one na tyle istotne, że w dużej mierze decydują o osiąganiu sukcesu. Wszystkie składają się na “drive”, czyli połączenie unikalnych cech, które idealnie oddają ducha marki.

Strona Kariera

Jednym z głównych działań mających podkreślić profesjonalizm Porsche Inter Auto Polska, jako pracodawcy, było zaprojektowanie oraz wdrożenie zakładki Kariera.

Właściwa architektura treści, przejrzysta ścieżka składania aplikacji, atrakcyjna warstwa wizualna i pełna responsywność to główne elementy, które wyróżniają naszą stronę. Dzięki nim dostarczamy Kandydatom user experience na najwyższym poziomie.

Branding rekrutacyjny

Dla Porsche Inter Auto przygotowaliśmy również pełen branding rekrutacyjny. Nasz key visual jest mocnym punktem narzędzi komunikacyjnych obecnych m.in. na targach pracy, eventach czy spotkaniach z kandydatami. Dzięki temu uzyskaliśmy spójną komunikację na wszystkich etapach zapoznawania się z brandem pracodawcy oraz podczas całej drogi aplikacji/rekrutacji.

Komunikacja w wymiarze digital

Działania wizerunkowe to także social media. Zdecydowaliśmy się na wykorzystanie dwóch różnych kanałów – Facebooka i Linkedina. Budując komunikację w ramach tych kanałów, skupiamy się na wykorzystaniu claimu firmowego PIA – “got to drive” i call to action “co Cię napędza?”. Tonality komunikacji dostosowane jest do naszej target grupy. Tworząc copy postów, wykorzystujemy nawiązania do świata motoryzacji, co jeszcze bardziej podkreśla samochodowy charakter marki. Komunikacja wizualna spójna jest z międzynarodowym profilem Porsche Holding, jednak zastosowanie nieoczywistych formatów graficznych, pozwala wyróżnić profil PIA Polska na tle innych grup dealerskich w Polsce.

Siema, Młodzi! #programstażowy

W sposób ambicjonalny chcemy mówić również do studentów oraz uczniów. Podkreślamy realne korzyści wynikające z wzięcia udziału w programie stażowym PIA. Pokazujemy ambitne założenia programu, nie spłaszczając wartości, które za sobą niesie. Mówimy językiem młodzieży, wykorzystując w haśle kampanii – Siema, Młodzi! #programstażowy, nawiązanie do świata social media, który jest codziennością pokolenia Z, którego reprezentantami jest nasz target. 

Kampania online

By trafić do naszej grupy docelowej, wykorzystaliśmy szerokie możliwości świata online. 

Kampania rekrutacyjna “Siema, Młodzi! #programstażowy” prowadzona była na Facebooku, Instagramie i Google Ads. Zaprojektowaliśmy również dedykowaną zakładkę Program Stażowy, która stanowi integralną część strony Kariera. 

Za pomocą reklam tekstowych dotarliśmy do osób wyszukujących określone informacje w Google, by generować wartościowy ruch na stronie https://kariera.porscheinterauto.pl/program-stazowy/ i przyciągnąć kandydatów zainteresowanych odbyciem stażu.

Poprzez reklamy remarketingowe, ponownie zwróciliśmy się do osób, które weszły w interakcję ze stroną www. W ten sposób zwiększaliśmy świadomość marki pracodawcy i zachęciliśmy kandydatów do aplikowania na oferty stażu zamieszczone na stronie Kariera.

106
researchu i brainstormingu
10
specjalistów z różnych dziedzin (stratedzy, copywriterzy, specjaliści od EB, graphic designerzy, web developerzy)

Jak się z nami pracuje?

Poznaj nas

Zastanawiasz się, co możemy zrobić dla Ciebie?

Skontaktuj się z nami