Zwiększenie rozpoznawalności marki Vesuvius jako pracodawcy. Wsparcie działań rekrutacyjnych i promocja strony kariera.

Postawiliśmy na nowoczesny kanał dotarcia do potencjalnych kandydatów, ponieważ wynika to z ich potrzeb. Stworzyliśmy dwie strategie w Google Ads: kampanię wspierającą rekrutacyjne działania outdoorowe oraz kampanię ogólną z komunikacją wizerunkowo-rekrutacyjną.

Strategia działań step by step

Docieramy do osób wyszukujących określone informacje w Google za pomocą reklam tekstowych i kampanii graficznych, by generować wartościowy ruch na dedykowanej stronie kariera https://www.poznajmysie-vesuvius.pl/.

Aby w pełni wykorzystać potencjał marketingu rekrutacyjnego w Google postanowiliśmy wybrać najbardziej efektywne formaty reklamowe. Są to między innymi proste reklamy tekstowe w wynikach wyszukiwania Google oraz reklamy tekstowe typu połączenie, gdzie kandydat może bezpośrednio (z poziomu reklamy) połączyć się z opiekunem rekrutacji. Przygotowujemy również reklamy graficzne wyświetlające się na stronach partnerów Google oraz bezpośrednio w skrzynkach Gmail kandydatów, a także reklamy elastyczne, w których, dzięki sztucznej inteligencji, wybierane są najskuteczniejsze kombinacje treści i obrazów.

Za pomocą reklam remarketingowych (graficznych) powtórnie zwracamy się do osób, które weszły w interakcję ze stroną www. Dzięki temu zwiększamy świadomość marki pracodawcy i skłaniamy do aplikowania na oferty pracy zamieszczone na stronie kariera.

Analiza możliwości dotarcia do grupy docelowej

Nasza wstępna analiza rozpoznawalności marki w Google – w kontekście zainteresowania pracą – polega na sprawdzeniu miesięcznej liczby zapytań o Vesuvius. Ponadto sprawdzamy, co najczęściej wpisują kandydaci, szukając pracy na interesujące nas stanowiska.

Po przeprowadzeniu researchu, wybieramy słowa kluczowe: po ich wpisaniu w wyszukiwarkę, kandydatowi wyświetli się reklama zachęcająca do przejścia do strony kariery. Używamy kilku opcji dopasowania wyszukiwanych fraz (ścisłe i przybliżone), aby dopilnować, że żaden potencjalny kandydat nie zostanie przegapiony. Frazą ścisłą jest np. “praca na produkcji” a frazą przybliżoną – “szukam pracy na produkcji Skawina i okolice”.

Ustawienie kampanii

Dla kampanii remarketingowych niezbędne są listy użytkowników. Dzięki tagom (oznaczeniom) zamieszczonym na portalu kariery Vesuviusa, “wyłapujemy” każdego kandydata, który odwiedził stronę kariery i zapisujemy go na liście odbiorców. Te listy możemy później wykorzystać na potrzeby kampanii.

W przypadku kampanii graficznych wyświetlanych na stronach partnerów Google, określamy zainteresowania potencjalnych odbiorców=kandydatów za pomocą inteligentnych mechanizmów Google. Dla kampanii Vesuviusa były to osoby zainteresowane znalezieniem pracy lub stażu, rozwojem kariery i budowaniem CV.

Poza wybranymi frazami kluczowymi i zainteresowaniami, grupa docelowa jest dopasowywana do wybranej lokalizacji, wieku, płci.

Przekaz komunikacyjny

Opracowujemy treści reklam zgodnie z promowaną ofertą pracy, uwzględniamy słowa kluczowe, nie zapominając o CTA (czyli wezwaniu do działania) na końcu reklamy. Poza głównym przekazem, dobieramy rozszerzenia reklamy. Są to dodatkowe informacje zachęcające kandydata do kliknięcia w reklamę i zwiększające jej widoczność na stronie wyników wyszukiwania Google. Dodajemy linki do podstron portalu z ich opisami, numer telefonu do opiekuna rekrutacji, w rozszerzeniu objaśnień rozpisujemy benefity oferowane przez Vesuvius.

Kreacja

Zaprojektowane banery graficzne są spójne ze stroną kariera oraz kampanią outdoor: billboardami i citylightami. Podczas prowadzenia kampanii rekrutacyjnej online na stanowiska produkcyjne przetestowaliśmy różne komunikaty skierowane do potencjalnych kandydatów.

Optymalizacja

Co miesiąc przeprowadzamy kompleksową analizę efektywności kampanii. Obejmuje ona porównanie statystyk, testowanie CTA, śledzenie, które treści i kreacje generują najdłuższy czas spędzony na stronie kariery oraz największą liczbę zrealizowanych konwersji (zgłoszeń aplikacyjnych). Stała optymalizacja reklam owocuje wzrostem współczynnika klikalności oraz większym zaangażowaniem użytkowników na www.

467
kliknięć w button aplikuj
10850
użytkowników, którzy dzięki naszym reklamom przeszli na stronę
1
kanał do generowania wartościowego ruchu na stronie

Inne realizowane działania EB dla Vesuvius

Stworzenie spójnej kampanii wizerunkowej dla marki nieznanej na rynku pracowniczym

Zwiększenie liczby aplikacji na stanowiska produkcyjne przy bardzo dużej, lokalnej, konkurencji