Wsparcie działań employer brandingowych w SGS Global Business Services. Pokazanie pozytywnego wymiaru  zmian oraz praca nad jakością i skutecznością komunikacji.

Porozmawiajmy – warsztaty i konsultacje

Podczas spotkań w grupie projektowej, z zespołem ds. komunikacji, pracujemy na autorskich materiałach warsztatowych zwiększających kompetencje komunikacyjne. Są dla nas wsparciem, ale nie chcemy, by zamykały nas na możliwość rozmowy. Narzędzia przez nas tworzone są odpowiedzią na realne potrzeby pracowników średniego szczebla oraz kadry kierowniczej. Co ważne, są sygnalizowane także bezpośrednio przez nich. 

Jak nas widzą...
Narzędzia tekstowo-wizualne

W SGS GBS stanęliśmy przed wyzwaniem pogodzenia potrzeb komunikacyjnych konkretnych pracowników z wytycznymi korporacyjnymi. Ze względu na unikalny charakter pracy, potrzebowali innej dynamiki komunikacyjnej. Postawiliśmy więc na tworzenie i wspieranie narzędzi spójnych z CI oraz brandbookiem SGS.

Podczas warsztatów z zespołem ds. komunikacji stworzyliśmy „wzorce językowe”: styl artykułów do newslettera, CTA, copy na plakatach itd. Odświeżyliśmy warstwę graficzną zgodnie z wytycznymi korporacyjnymi. Dostosowaliśmy elementy, na które mamy wpływ, do naszej wewnętrznej strategii.

Zacznij od "dlaczego" – strategia

Z przeanalizowanego przez nas raportu dotyczącego komunikacji wewnętrznej w SGS GBS wyciągnęliśmy wnioski dotyczące nadawców komunikacji. Zdiagnozowaliśmy obszary, które dla pracowników są wyznacznikiem jakości komunikacji. Wyróżniliśmy również “ambasadorów komunikacyjnych”, czyli osoby / grupy odpowiedzialne za tworzenie wizerunku GBS w tym obszarze. Podczas badań satysfakcji i insightów pracowniczych doszliśmy do wniosku, że dla pracowników SGS GBS komunikacja wewnętrzna = komunikacja w ogóle.

Najmocniejszym punktem jest komunikacja na linii pracownicy – kadra kierownicza. Przygotowaliśmy strategię dopasowaną do targetu – zorientowaną na jego potrzeby i bolączki. Zaproponowaliśmy też dodatkowe rozwiązania podnoszące jakość komunikacji wewnętrznej np. mapy komunikacyjne, konsultacje komunikacyjne z managerami i team leaderami.  

Kiedy świat się zmienia – komunikacja w czasie pandemii #1

W większości firm, największym wyzwaniem związanym z komunikacją podczas pandemii jest podtrzymanie zaangażowania pracowników rozproszonych na home office. Dlatego teraz jeszcze mocniej działamy na rzecz “relevant content”, czyli skupiamy się na kwestiach, które są najistotniejsze dla pracowników. Jakie narzędzia nam w tym najbardziej pomogły?

Kiedy świat się zmienia – komunikacja w czasie pandemii #2

Bieżące wsparcie działań employer brandingowych:

  • przewodnik “GBS na home office” – zbiór najważniejszych informacji dotyczących HO, ale również wskazówek np. jak być efektywnym, jak zorganizować czas dziecku, gdzie szukać pomocy psychologicznej.
  • komunikacja na Yammerze – animowanie i angażowanie w komunikację na firmowym “czacie”, mające formę wskazówek oraz pytań do pracowników.
  • e-Town Hall połączony z sesją Q&A – zaopiekowanie pracowników i ułatwienie im bezpośredniego kontaktu z top managementem, umożliwienie anonimowego zadawania pytań.
  • komunikaty od top managementu – mailing, życzenia świąteczne, artykuły w newsletterze – wszystkie najważniejsze informacje podane w tonality “będzie dobrze!”
77
średni open rate newslettera wewnętrznego
30
spotkań warsztatowych
23
konsultacje z kadrą kierowniczą

Jak się z nami pracowało?

Zastanawiasz się, co możemy zrobić dla Ciebie?

Skontaktuj się z nami