Spójna kampania brandingowo–rekrutacyjna dla marki nieznanej na rynku pracowniczym.

Dokonując analizy otoczenia, zaproponowaliśmy stronę kariera oraz wzmocnienie marki pracodawcy za pomocą narzędzi indoor oraz outdoor. Działania offline zintegrowaliśmy z kampanią Google Ads. Wielokanałowy przekaz pozwolił nam dotarcie do pracowników SSC, pionu produkcyjnego czy wysoko wykwalifikowanych inżynierów.

Od czegoś trzeba zacząć

Do kogo mówimy?

Na początku naszej współpracy z Vesuvius postawiono nam dwa wyzwania: stworzenie rozpoznawalnej marki pracodawcy oraz wsparcie przy przejściu pracowników z Accenture do Vesuvius. Dodatkowo koncept komunikacyjny musiał być na tyle pojemny, aby objąć nie tylko pracowników biurowych, ale też pracowników produkcji.

Jak zrealizować nasz cel?

Za pomocą czego mówimy?

Kampania brandingowo–rekrutacyjna dla Vesuvius: łączymy offline z online. Narzędzia, które wybraliśmy są odpowiedzią na konkretne problemy. Billboardy zwiększają rozpoznawalność marki pracodawcy wśród kandydatów, a plakaty w biurach oraz zakładach produkcyjnych są nośnikiem wartości Vesuvius (EVP). Wewnętrzna komunikacja wizualna została spersonalizowana (prezenty dla pracowników np. kubki, podkładki) oraz stała się bardziej ludzka (mural przygotowany na podstawie insightów pracowników). Natomiast wizerunkowo-rekrutacyjny portal kariery spaja komunikację EB oraz stanowi narzędzie rekrutacyjne (integracja z eRecruiter).

Nie ma problemów nie do rozwiązania

O czym mówimy?

Postawiliśmy na mocne hasło główne kampanii, czyli „Poznajmy się”. Chcieliśmy, żeby obecni pracownicy poznali się nawzajem oraz na nowo odkryli Vesuviusa. Jeśli chodzi o potencjalnych kandydatów, kampania inicjowała mocne wejście marki pracodawcy na rynek, więc dzięki niej mogli poznać Vesuviusa oraz to, czym się zajmuje. Istotna była dla nas pojemność hasła – stanowi ono wspólny mianownik komunikacyjny dla wszystkich grup docelowych. Co więcej, jest naturalne i niewymuszone – dzięki temu mogliśmy przekazać wartość szczerości oraz bezpośredniości.

Scalenie strategii employer branding

Strona kariera

W ramach kampanii employer brandingowej, przygotowaliśmy dla Vesuvius stronę kariera. Nie ukrywamy, że było to dla nas ambitne zadanie – dotychczas Vesuvius w Polsce nie posiadał własnego „miejsca” w sieci, jego obecność opierała się na anglojęzycznej stronie korporacyjnej. Mając wytyczne z centrali, pozostając z nią w ciągłym kontakcie, stawialiśmy wszystko od zera. Efektem naszej pracy jest portal, który integruje działania rekrutacyjno-wizerunkowe oraz jest mocnym (oraz skutecznym) punktem w procesie pozyskiwania nowych kandydatów oraz podtrzymywania zaangażowania obecnych pracowników.

Narzędzie komunikacyjne: key visual

Przez key visual kampanii chcieliśmy w prosty sposób pokazać, czym zajmuje się Vesuvius oraz zaprosić grupę docelową do zapoznania się z nim. Nasz klient działa w mało znanej branży – ceramice hutniczej. Mimo tego, postawiliśmy sobie za cel pokazanie efektów pracy Vesuvius w artystyczny, ciekawy sposób, zachęcający do dalszego zapoznawania się z produktami firmy. Aby zwiększyć siłę hasła „Poznajmy się”, podpisaliśmy je logotypem Vesuvius, co stanowiło podkreślenie, że to właśnie brand wychodzi z propozycja poznania się.

Narzędzie komunikacyjne: plakaty

Dla Vesuvius prowadzimy zintegrowaną komunikację, spójną z głównymi założeniami kampanii – niezależnie od nośnika. W komunikacji inhouse postawiliśmy m.in. na plakaty będące nośnikiem wartości Vesuvius. Nie są to jednak zwykłe plakaty – przygotowaliśmy dynamiczne PDF. Dzięki temu nasz klient może sam tworzyć materiały zgodne z brandingiem. Dowolna edycja tekstowa przy zachowaniu spójności wizualnej to innowacja, którą wprowadziliśmy w Vesuvius.

Narzędzie komunikacyjne: mural

Jednym z elementów kampanii EB było przygotowanie muralu. Został narysowany na specjalne zamówienie, na podstawie insightów pracowników. Stanowił dla nas narzędzie wzmacniające poczucie przynależności i zaangażowanie: pokazuje życie firmy oczami pracowników. Jest też elementem pokazującym kulturę pracy, nieskrępowanie, otwartą atmosferę.

Narzędzia komunikacyjne online

W działaniach online, oprócz strony kariera, postawiliśmy na kampanię rekrutacyjną w Google Ads. Dzięki zastosowaniu kilku strategii targetujących oraz zróżnicowanych formatów reklamowych, zwiększyliśmy liczbę aplikacji na stanowiska. Emitujemy np. reklamy typu połączenie, które jednym kliknięciem łączą telefonicznie potencjalnego kandydata z opiekunem rekrutacji. Kreacje pojawiają się m.in. na stronach partnerów Google oraz w skrzynkach Gmail. Dodatkowym elementem budującym markę pracodawcy są działania prowadzone na LinkedIn. Ten kanał dedykowany jest obecnym pracownikom Vesuvius – niezależnie od stanowiska – oraz kandydatom. Równocześnie wdrażamy strategię Employee Advocacy.

Narzędzie komunikacyjne: billboard

Kampanię outdoor zdecydowaliśmy się oprzeć na billboardach. Działaliśmy kompleksowo – przygotowaliśmy nie tylko kreację, lecz również zarządzaliśmy procesem wyboru odpowiednich nośników, ich zakupem, rozliczeniem itd.

W kreacji skupiliśmy się na przekazaniu w sposób jasny i czytelny najważniejszych informacji związanych z konkretnym stanowiskiem. Postawiliśmy na bezpośrednie copy. Mówimy wprost o benefitach i stawkach. Główne hasło kampanii, czyli “Dobra praca dla Ciebie”, jest odpowiedzią na bolączkę grupy docelowej. Nie bez znaczenia jest też forma “na Ty” – już w tym momencie zaczynamy rozmowę z kandydatem, którą będzie kontynuował przez telefon.

Dostosowaliśmy komunikat ze względu na nośnik: pokazaliśmy tylko jeden benefit. Dodatkowo eksponowaliśmy dedykowany numer, pod którym można było się skontaktować z opiekunem rekrutacji.

Narzędzie komunikacyjne: citylight

Citylighty posłużyły nam do komunikowania bardziej precyzyjnych wartości. Korzystając z języka korzyści oraz personalnej narracji, przedstawiliśmy pełny katalog benefitów najistotniejszych z perspektywy naszego odbiorcy. Ze względu na charakter targetu, postawiliśmy na mocne wartości, odchodząc od typowego dyskursu „owocowych czwartków”. Nasza grupa docelowa w większości podróżuje komunikacją miejską, więc przystanki były dla nas naturalnym strategicznym wyborem.

Staraliśmy się stworzyć kreację, która byłaby dopasowana do grupy docelowej – nie tylko zrozumiała, ale i przekonująca. Twarzą kampanii jest rzeczywisty pracownik Vesuvius – ktoś, z kim kandydaci mogą się utożsamiać (i z kim będą współpracować).

27
Nośników outdoorowych
2400
Unikalnych użytkowników na stronie miesięcznie
21
CTR (współczynnik klikalności) kampanii online

Jak się z nami pracowało?

Zastanawiasz się, co możemy zrobić dla Ciebie?

Skontaktuj się z nami