Jak przełamać klasyczną, powtarzalną i przez to nisko rezonującą komunikację z pracownikami? Jak zbudować świadomość w kluczowych kwestiach zapewniających efektywność biznesową? Poprzez skupienie się na perspektywie odbiorcy i nieoczywistych kanałach. Ot tyle i aż tyle.

Niestandardowy przekaz i nośniki komunikacji

Efektywna komunikacja wewnętrzna w dobie pandemii Covid – 19 – jak zrealizować nasz cel?

Ze względu na natłok takich samych komunikatów poruszających kwestię przestrzegania zasad podczas pandemii Covid – 19 postanowiliśmy odnieść się do atrakcyjnego kontekstu oraz zaskoczyć Pracowników informacją w miejscach, gdzie się tego nie spodziewają. 

Stare narzędzie w nowej odsłonie

Jak przyciągnąć uwagę i zachęcić do szukania informacji w odpowiednich źródłach pracowników, którzy nie mają dostępu do narzędzi digitalowych? Jak sprawić, by żadna ważna informacja nie umknęła uwadze pracowników w firmowym gąszczu informacji?

W naszej kampanii postawiliśmy na jasność i klarowność komunikatów w oparciu o standaryzację formy w warstwie wizualnej i merytorycznej.

Postanowiliśmy odświeżyć wygląd tablic i dokonać ujednolicenia/standaryzacji, po to by każda informacja przekazywana pracownikom blue collars była aktualna, łatwo dostępna i czytelna. W tym celu stworzyliśmy uniwersalny wzór, który zawiera wspólne elementy w kolorach i fontach Umicore, takie jak logotyp, nagłówki i nazwy sekcji w formie magnesów oraz dedykowanego templatu ogłoszeń.

Promowanie wartości i działalności Umicore wśród kandydatów, pracowników i społeczności lokalnej

Zintegrowaliśmy nasze działania wykorzystując dostępne kanały wewnętrzne i zewnętrzne oraz social media. Wartości, jakimi kieruje się firma  są również cechami pracowników – dlatego zależało nam, by je uwypuklić pokazując wspólnotę wartości na przykładzie realnych działań. Dywersyfikacja kanałów pomogła nam zbudować zaufanie  i wiarygodność w oczach zarówno samych pracowników jak i lokalnej społeczności.

Poprzez wdrożenie strategii employee advocacy w działaniach online zwiększyliśmy poziom identyfikacji obecnych pracowników z brandem oraz umocniliśmy brand jako pracodawcę.

Jak się z nami współpracowało przy tym projekcie?

“LoveJob to kluczowy partner firmy Umicore Autocat Poland Sp. z o.o., odpowiedzialny za działania w obszarze Employer Branding. [...] Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów naszej współpracy, gdyż to właśnie dzięki aktywnym działaniom LoveJob, firma Umicore stała się obecna wizerunkowo na rynku polskim. Szczególnie doceniamy profesjonalizm oraz szybkość w działaniu, pomysłowość oraz indywidualnie podejście do naszej firmy. Z niecierpliwością czekamy na przyszłe wspólne projekty. Z pełną odpowiedzialnością polecamy LoveJob jako kreatywną i profesjonalną agencję w zakresie wsparcia wszelkich działań wizerunkowo-marketingowych.”

Magdalena GraczykHR Generalist, Umicore Autocat Poland

Inne realizacje w zakresie komunikacji wewnętrznej

Zbudowanie systemu komunikacji mającego wzmocnić cechy pracowników

Pokazanie pozytywnego wymiaru zmian oraz praca nad skutecznością komunikacji