Zbudowanie systemu komunikacji mającego wzmocnić cechy pracowników.
Po głębokim researchu i analizie doszliśmy do wniosku, że wyjątkowe zadowolenie klientów bank zawdzięcza swoim pracownikom – temu jacy są i jak pracują. To właśnie pracownicy dbają o customer experience, a więc teraz warto, aby bank zadbał o employee experience. Wyszliśmy od tego, kim są pracownicy. Najogólniej rzecz ujmując są sobą: uśmiechnięci, energiczni i pomocni.
Koncept strategiczno-kreatywny
Koncept strategiczno-kreatywny przekazaliśmy przede wszystkim przez główne hasło: „Masz TO w sobie”. Mówimy o sposobie zachowania pracowników wobec siebie i klientów, o ich postawach, które przyjmują na co dzień – podkreślających jakość, kulturę i dynamikę pracy.
Jak zrealizować nasz cel?
Narzędzia
W naszej kampanii employer brandingowej postawiliśmy na minimalizm, wyrazistość, nieoczywiste formy. Było to dla nas wyzwaniem, ale po połączeniu naszych umiejętności, kreatywności i prawdziwej burzy mózgów znaleźliśmy rozwiązanie. Mieliśmy do dyspozycji dość wąskie kanały komunikacji, dlatego skupiliśmy się na: e-mailingu, wnętrzach oddziałów, czy praktycznych gadżetach dla pracowników.
Interaktywne wiadomości
E-maile i MMS-y stały się naszym głównym kanałem komunikacji. Co poniedziałek i piątek do każdego pracownika przychodził GIF, który wykorzystywał nasze podejście – minimal – a także zawierał kreatywne copy, które nawiązywało do cech, które chcemy docenić w pracownikach.
Manifest
Postanowiliśmy „upiększyć” zaplecza – gdzie przecież pracownicy czują się najswobodniej – Manifestem. Był to sposób na wytłumaczenie pracownikom, dlaczego są dla nas tak ważni i za co ich cenimy – właśnie za TO. Manifest podkreślał wszystkie najlepsze cechy pracowników banku, jakość ich pracy, zaangażowanie i to, że „Mają TO w sobie”. To jednocześnie podkreślenie misji banku, jego strategii i wartości, którymi się kieruje. Pracownicy JUŻ mają TO w sobie, nie chcieliśmy ich zmieniać, a jedynie docenić. A manifest był wyrażeniem tego i podkreśleniem. Nasz Manifest pojawił się w oddziałach w całej Polsce.
Komunikacja w przestrzeni
Z związku z tym, że do dyspozycji mieliśmy niewiele narzędzi, postanowiliśmy jak najlepiej wykorzystać również przestrzeń socjalną w oddziałach. Przygotowaliśmy naklejki, na których pierwsze skrzypce gra kot w nowej apaszce Santandera. Przekaz wzmocniliśmy copy: „Uśmiechnij się do siebie. Masz TO w sobie.” Naklejki dostarczyliśmy do wszystkich oddziałów w Polsce, gdzie ozdobiły lustra. Chcieliśmy zaskakiwać pracowników nawet w tak prozaicznej sytuacji jak przeglądanie się w lustrze, wzmacniać pozytywne postawy i przy okazji wywoływać uśmiech. Kto by się nie uśmiechnął na widok takiego kota?
Interaktywny finał kampanii
Do oddziałów dostarczyliśmy ramki na zdjęcia przypominające posty z Instagrama. Pracownicy robili sobie wspólne zdjęcie i przesyłali je do nas. Na ich podstawie przygotowaliśmy interaktywną galerię – mozaikę. Składała się ze wszystkich zdjęć od oddziałów. Był to nasz sposób na ostateczne podkreślenie relacyjności i jakości pracy pracowników. Każdy mógł przybliżać mozaikę, swobodnie poruszać się po galerii, by się w niej odnaleźć. Chcieliśmy, by pracownicy „poznali się” i docenili nawzajem. Teraz każdy mógł zobaczyć, że „Mają TO w sobie”.