Jak przyciągnąć wybredne i mające wysokie oczekiwania talenty z pokolenia Z? Tylko dzięki szerokim możliwościom marketingu rekrutacyjnego online. Opracowaliśmy kompleksową strategię rekrutacji skierowaną do studentów kierunków informatycznych: od przemyślanej kreacji w social media po dedykowany landing page.

Komunikacja oparta na insightach grupy docelowej

Rekrutacją online pokolenia Z – od czego zacząć?

Pierwszym etapem jest opracowanie strategii komunikacji online opartej na realnych insightach. W tym celu przeprowadziliśmy wywiady pogłębione z przedstawicielami pokolenia Z – pracownikami Saly, których profile pokrywały się z profilami naszych kandydatów na staż.

Po researchu bolączek naszej grupy docelowej wypracowaliśmy 3 komunikaty: Na studiach wieje nudą? Jesteś na wydziale samogłosek? Projekty akademickie to łatwizna? Podczas prowadzenia kampanii rekrutacyjnej na program stażowy online, przetestowaliśmy, wobec którego komunikatu pokolenie Z wykazuje większe zaangażowanie.

Dedykowany landing page

Na potrzeby kampanii online skierowanej do pokolenia Z przygotowaliśmy dedykowany landing page https://saly.pl/platny-staz-developerski/, czyli miejsce na stronie internetowej, gdzie kandydaci mogą zapoznać się ze szczegółami ogłoszenia i złożyć aplikację.

Landing page został zaprojektowany z myślą o stanowiskach, na które prowadzona jest rekrutacja: back-end i front-end developer. Ciemne tło, font i formatowanie ogłoszenia nawiązują bezpośrednio do kodu, który stażyści będą tworzyć w ramach programu.

W opisie oferty podkreślamy wartość pracy przy dużych, komercyjnych projektach dla znanych klientów, co kardynalnie wyróżnia program stażowy na tle ofert konkurencji Saly.

Google, Facebook i Instagram – rekomendowane kanały do rekrutacji pokolenia Z

Postawiliśmy na reklamy tekstowe w Google oraz animowane gify na Facebooku i Instagramie – kanałach, gdzie potencjalni kandydaci najchętniej klikną w nasze reklamy i przejdą na dedykowany landing page. Grupa docelowa została dopasowana do wybranej lokalizacji, wieku, wydarzeń z życia (absolwenci) oraz zainteresowań (poszukujący stażu).

Ustawiając kampanię tekstową w sieci wyszukiwania Google kierowaliśmy się zasadą “myśl jak student informatyki szukający praktyk absolwenckich”. Przykładowe kombinacje słów kluczowych wyszukiwanych przez pokolenie Z to: staż w IT Kraków, praca junior front end developer, comarch staż czy staż python.

Użyliśmy kilku opcji dopasowania wyszukiwanych fraz (ścisłe i przybliżone), aby dopilnować, że żaden potencjalny kandydat nie zostanie przegapiony. Frazą ścisłą jest np. “staż IT” a frazą przybliżoną – “płatny staż IT Kraków”.

30
czas trwania kampanii
53
liczba zainteresowanych kandydatów
17
Współczynnik klikalności reklam = zaangażowanie

Sprawdź nasze inne projekty z obszaru marketingu rekrutacyjnego online

Wsparcie działań rekrutacyjnych i promocja strony kariera

Zwiększenie liczby aplikacji w czterech grupach docelowych