Odpowiednia strategia employer branding w firmie stała się nieodłączną częścią przyszłościowego myślenia o organizacji.
Dlaczego? Z powodu narastającego rynku pracownika. Nastała era zabiegania o odpowiedniego kandydata, w zamian za jego zaangażowanie, motywację i przywiązanie. I właśnie dlatego działania employer branding stają się nieodzowną częścią strategii całej firmy.
Jak wdrożyć employer branding w firmie?
Najpierw należy zastanowić się, czy być może część narzędzi, które wchodzą w działania EB nie istnieją już w organizacji. Odpowiedni wizerunek pracodawcy to także eventy PR-owe, intuicyjna strona www Kariery, rozbudowana oferta ogłoszeń o pracę, ciekawe benefity dla pracowników. Strategia employer branding to bardzo szerokie określenie, z działaniami zewnętrznymi, jak i tymi wewnątrz.
W takim razie jak zdefiniować, czego organizacja potrzebuje jeszcze w zakresie działań employer branding?
Warto posłużyć się pomocą w tym zakresie, bo może się to okazać kluczowe z punktu widzenia zarządzania wizerunkiem pracodawcy. Być może warto sięgnąć po narzędzia, które usystematyzują pewne pojęcia i potrzeby, dając obraz na całość problemu, np. Poradnik Skutecznego Employer Brandingu, dzięki któremu można zdiagnozować, które obszary w firmie działają prawidłowo pod względem EB, a które wymagają poprawy.
Zdiagnozowane potrzeby i problemy – a co dalej?
Bez działania nie ma efektów. Dlatego należy zacząć wdrażać odpowiednie narzędzia, które przyczynią się do poprawy wizerunku pracodawcy, komunikacji w firmie czy zdobywania konkretnych kandydatów na rynku pracy. Przykładowymi narzędziami mogą być: newslettery, zakładki Kariera, aplikacje mobilne, odpowiednia identyfikacja wizualna, przyciągająca treść ogłoszeń o pracę, kampania wizerunkowa.
Nie jesteś pewien jakie narzędzia są odpowiednie dla Twojej strategii employer branding i potrzebujesz pomocy w tym zakresie? Śmiało, napisz do nas: hej@lovejob.pl.
Masz również możliwość otrzymania Poradnika Skutecznego Employer Brandingu, który odpowie na Twoje pytania i wątpliwości z obszaru employer brandingu. Wystarczy wypełnić poniższy formularz ⇩