Welcome pack: pomysły na prezent dla pracownika

Welcome pack, czyli prezent powitalny dla nowego pracownika, to niezwykle ważny element onboardingu. Poza tym, że pozwala zniwelować stres związany z pierwszym dniem pracy, buduje pozytywny Employee Experience oraz wzmacnia employer brand. Co powinien zawierać welcome pack? Przeczytaj nasz artykuł.

Welcome pack – co to?

Welcome pack, czyli zestaw powitalny dla nowego pracownika, to doskonały sposób na to, aby powiedzieć: “Witaj na pokładzie!”. Prezent powitalny składa się zwykle z kilku firmowych gadżetów. Mogą to być naklejki na laptopa, kubek z logo, skarpetki. Welcome pack można wysłać pocztą do pracownika kilka dni przed rozpoczęciem pracy lub pozostawić na biurku chwilę przed pojawieniem się nowej osoby w biurze.

Dlaczego warto stworzyć welcome pack? Jest to świetny sposób na to, aby powitać nowych pracowników w firmie. Pierwsze dni pracy bywają zwykle bardzo stresujące. Wesoły prezent nie tylko rozładuje napięcie, ale też pokaże, że praca dla Ciebie to dobry wybór oraz ułatwi wejście do zespołu.

Co zawiera welcome pack?

Jednym z ważniejszych zadań welcome packu jest zbudowanie w oczach nowego pracownika pozytywnego wizerunku pracodawcy. W związku z tym warto, aby zawierał nie tylko gadżety, takie jak ołówek czy notatnik. Co więc powinno znaleźć się w środku?

Ostatnimi czasy pracodawcy prześcigają się w pomysłach na najbardziej oryginalny prezent powitalny. W tym celu sięgają po wszystko to, co definiuje ich działalność. Wartości firmy, jej kultura czy nawet struktura organizacyjna. Wszystko to może posłużyć za inspirację w stworzeniu wyjątkowego, zapadającego w pamięć welcome packu.

Przykład? Allegro daje możliwość zakupu wielu praktycznych przedmiotów z niemalże każdej grupy produktowej. W swoim onboardingu firma również stawia na funkcjonalność i wręcza swoim pracownikom praktyczne prezenty, jak pokrowiec na laptopa czy słuchawki. Z kolei pracownicy Play otrzymują gadżety wykorzystujące zabawną grę słów z nazwą organizacji wewnątrz, jak I am Play Boy / Girl. Niewątpliwie wywołuje to uśmiech na twarzy!

Innym przykładem jest firma Dribbble, która poza klasycznymi upominkami, jak kubek czy firmowa bluza, stworzyła dedykowane pudełko, na którym przypomina nowym pracownikom, aby jak najszybciej przynieśli do biura tort. Nie byłoby to aż takie zabawne, gdyby nie to, że przepis na wypiek również można znaleźć w boxie!

Więcej o welcome packach przeczytasz tutaj.

Po co welcome pack?

W pierwszej kolejności to jedno z podstawowych narzędzi usprawniających onboarding. Co to oznacza? Materiały informacyjne, które często załącza się do paczek powitalnych, są tym, czego nowy pracownik potrzebuje, aby zapoznać się ze swoimi obowiązkami. Część prezentowa z kolei pozwala już w pierwszych dniach budować employer brand. Pracownik, który już w progu otrzymuje prezent, buduje pozytywny obraz nowego pracodawcy i będzie się o nim dobrze wyrażał poza firmą.

Po drugie, praktyczne gadżety, takie jak notatniki czy artykuły piśmienne, to przydatne w pracy narzędzia. Przy odrobinie szczęścia to także skuteczne materiały promocyjne! Nowi pracownicy lubią fotografować welcome packi i udostępniać je na swoich mediach społecznościowych. Jeżeli więc przygotowałeś się do ich tematu, masz sporą szansę na efektywną promocję swojej marki pracodawcy.

Zobacz, o czym jeszcze pamiętać podczas onboardingu w firmie. Czytaj więcej.

Jeżeli jeszcze nie wdrożyłeś welcome packów w swojej firmie, rozważ to jak najszybciej. W tym celu możesz wspomóc się swoim działem HR lub skorzystać z gotowej oferty employer brandingowej. Profesjonalna agencja, poza tym, że pomoże opracować pojedynczy element, jakim jest welcome pack, wesprze Cię w całym procesie onboardingowym. Nie zastanawiaj się i już teraz wzmocnij swój employer brand!

Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.



    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o Kompendium Wiedzy przez Religa&Arak Sp. z o.o. ul. Gromadzka 103, 30-719 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.