Zakładka kariera
– od czego zacząć?
Zakładka kariera to jedno z najskuteczniejszych narzędzi employer brandingowych. Poza tym, że wzmacnia wizerunek pracodawcy i kształtuje pozytywny Candidate Experience, jest również ważnym elementem kampanii rekrutacyjnych. Niestety, wielu pracodawców wciąż nie wie, jak się do niej zabrać. W niniejszym artykule staramy się podpowiedzieć, jak to zrobić!
Jakie korzyści daje zakładka kariera?
Prawidłowo zbudowana zakładka kariera realizuje założenia strategii EB oraz stanowi trzon kampanii rekrutacyjnych. Poniżej wyjaśniamy dlaczego:

#1 Zwiększa świadomość marki
Zakładka kariera jest niezwykle ważnym elementem w pierwszej fazie lejka rekrutacyjnego. Wtedy bowiem rozpoczyna się budowanie świadomości marki: przyciąganie uwagi grupy docelowej oraz zachęcanie do zapoznania się z firmą.
Odpowiednio zbudowana zakładka kariera prezentuje wartości przedsiębiorstwa. Zgodnie z badaniami Glassdoor, jest to jeden z elementów, na które kandydaci zwracają największą uwagę. Do pozostałych należą:
- wysokość wynagrodzenia
- możliwości rozwoju zawodowego
- elementy work-life balance
- lokalizacja firmy
#2 Zwiększa szansę na spontaniczne aplikacje
Stronę WWW firmy odwiedzają nie tylko potencjalni pracownicy, lecz również osoby, które są zainteresowane danym tematem. To zdarza się szczególnie często, gdy prowadzisz bloga. Warto wykorzystać ten fakt i zbudować dedykowane miejsce w menu poświęcone karierze.
Jeżeli Twoja zakładka kariery przyciąga uwagę i w klarowny sposób prezentuje wszystkie benefity pracy dla Ciebie, istnieje spora szansa, że osoba nieposzukująca pracy zaaplikuje na wyznaczone stanowisko. Ot, zaciekawi ją Twoja oferta i dojdzie do wniosku, iż najwyższy czas na zmiany.
#3 Jest miejscem, do którego dociera większość kandydatów
Okazuje się, że znaczna większość kandydatów wchodzi na stronę WWW firmy, do której aplikuje. Co ciekawe, robi to nawet wówczas, gdy o pracy dowiedziało się z innych źródeł.
Mając tę wiedzę, wykorzystaj ją! Stwórz atrakcyjną wizualnie i nietuzinkową zakładkę, z której osoba poszukująca pracy dowie się, dlaczego powinna pracować właśnie dla Ciebie. Jest to idealne miejsce, aby zaprezentować wszystkie superlatywy Twojej organizacji.
Więcej o pozyskiwaniu kandydatów przez Internet piszemy w artykule.
Aż 77% osób szukających pracy robi to za pośrednictwem stron WWW pracodawców.
Idealna zakładka kariery, czyli jaka?
Dobrze skonstruowana zakładka kariery dostarcza kandydatowi wszystkich niezbędnych informacji o pracy w danej firmie. Ponadto pomaga mu ocenić, czy jej wartości są zbieżne z tym, co sam wyznaje. Pracując nad zakładką kariery, zwróć uwagę na następujące elementy:

#1 Oryginalny storytelling
Historie są tym, co uwielbiają odbiorcy! A za każdą z nich stoją jacyś bohaterowie. Ich losy przykuwają uwagę i zatrzymują na dłużej. Wyobraź sobie, że każdy z Twoich obecnych pracowników jest takim bohaterem i pisze swoją własną historię. Wykorzystaj to!
Opisz swoją firmę jako tło dla niezwykłych historii, które tworzą Twoi pracownicy. Użyj do tego ich własnych doświadczeń. Być może któryś z nich zgodzi się opublikować cytat lub udzieli wywiadu, który zachęci potencjalnych pracowników do aplikacji.
Spójrz, jak wykorzystaliśmy testimoniale w projekcie zakładki kariera dla firmy Vesuvius Polska.
#2 Mobile first
W dobie cyfryzacji niemal każdy z nas korzysta z Internetu w smartfonie. Odkąd stało się to regułą, właściciele stron internetowych powinni dbać o ich responsywność.
Responsywność, czyli dopasowanie strony do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, to obecnie must have. Ponieważ wiele z potencjalnych pracowników preferuje taki właśnie sposób aplikowania – przez smartfon, powinieneś zwrócić uwagę czy Twoja zakładka jest responsywna.
#3 Make it user-friendly
Dobra zakładka to taka, która zarówno od strony projektowej, jak i copywriterskiej, ułatwia odbiorcy konsumpcję treści. Budując tekst na stronę, pamiętaj o:
- tworzeniu czytelnych i prostych formularzy
- umieszczaniu wyraźnego CTA, które przykuwa uwagę np. Aplikuj, bo warto!
- atrakcyjnej prezentacji ogłoszeń
Z kolei od strony designerskiej postaw na:
- prosty interfejs ułatwiający intuicyjne poruszanie się po stronie
- optymalne pozycjonowanie w wyszukiwarce Google
- implementację narzędzi do pomiaru efektywności działań
Uwzględniwszy wszystkie te czynniki, otrzymasz stronę, która nie tylko będzie zachęcać do aplikacji osoby poszukujące zatrudnienia, ale też zacznie ściągać te, które mogą się nim zainteresować… spontanicznie!
Więcej o budowaniu idealnej zakładki kariery przeczytasz w naszym artykule.
Kiedy poprosić o pomoc specjalistę?
Zakładka kariery jest jednym z tych elementów, o które powinieneś zadbać wdrażając kampanię rekrutacyjną. Ponieważ jednak jej projekt może przysparzać trudności, warto rozważyć skorzystanie z usług agencji.
W ramach oferty agencji employer brandingowej otrzymujesz:
- gotowy projekt zakładki uwzględniający ścieżkę UX/UI
- integrację IT z systemami ATS
- content dostosowany do grupy odbiorczej
- nośniki graficzne spójne z wizerunkiem firmy

Więcej o tym, co w tym obszarze robi agencja EB, możesz przeczytać tutaj.
Mimo dostępu do wielu darmowych poradników, jak stworzyć zakładkę kariera, masa pracodawców nadal ma z nią problem. Mamy nadzieję, że nasz dzisiejszy wpis nieco tę kwestię rozjaśnił. Jeśli jednak wciąż czujesz, że nie wiesz, jak zbudować swoją zakładkę, skontaktuj się z nami. Chętnie przeanalizujemy Twój przypadek i dopasujemy rozwiązania najlepsze dla potrzeb Twojej firmy.
Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.