Employer branding

a zdjęcia pracowników

Jednym z kluczowych elementów budowania wiarygodnego wizerunku pracodawcy jest… autentyczność! To wydaje się oczywiste, ale czy rzeczywiście wiemy, co oznacza i jakie obszary obejmuje? W dzisiejszym artykule mówimy, jak zdjęcia naszych pracowników wpływają na employer brand oraz dlaczego powinieneś zrezygnować ze stockowych pozycji, gdy pokazujesz swoją firmę.
kobieta-fotograf-robiaca-zdjecia-pracownikow

Zdjęcia pracowników na Twojej stronie

Odwiedzając strony internetowe pracodawców, kandydaci od razu widzą, czy wykorzystane na ich użytek zdjęcia osób to pozycje ze Stocka czy autorskie fotografie pracowników.

Nie trzeba chyba dodawać, że grafika zaimportowana z ogólnodostępnego banku zdjęć, z którą większość Twoich odbiorców zdążyło się już opatrzyć na innych nośnikach, u innych osób, to nie najlepszy sposób na budowanie wiarygodnego employer brandu.

widok-na-aparat-z-samowyzwalaczem-robiacym-zdjecia-pracownikow
Zdjęcia pracowników na stronie kariery to obecnie must have; są bowiem rodzajem insightu, jaki oferujemy kandydatom, dopełnieniem tekstu. Szczególnie sprawdzają się zastosowane wraz z testimonialami osób zatrudnionych w firmie. Dzięki nim wzrasta autentyczność opinii i zaufanie, jakim kandydat zaczyna darzyć markę pracodawcy.

Przykładowe miejsca, w których możesz wykorzystać zdjęcia swoich pracowników:

  • Zakładka O nas / Nasz zespół
  • Historie i referencje pracowników
  • Ujęcia prezentujące zaplecze firmy
  • Firmowe profile Social Media

Kandydaci ufają pracownikom organizacji 3 razy bardziej niż firmie. Więcej tutaj.

O czym pamiętać, robiąc zdjęcia pracownikom?

Poniżej zamieszczamy kilka wskazówek, o których należy pamiętać, przystępując do sesji pracowniczej.

sesja-w-studio-fotograf-robiacy-zdjecia-pracownikow-do-portfolio

#1 Zapytaj o zgodę

W pierwszej kolejności zadbaj o zgodę na publikację zdjęć swoich pracowników. Mimo to nie zapominaj każdorazowo zapytać, czy nie mają nic przeciwko udostępnianiu ich wizerunku w sieci. W ten sposób dbasz o ich komfort, który w tej sytuacji jest najważniejszy, a także masz wpływ na swój employer brand. Licząc się ze zdaniem swojej kadry, pokazujesz, że jesteś pracodawcą, dla którego warto pracować.

#2 Regularnie aktualizuj zdjęcia

Pracownicy przychodzą i odchodzą. Rotacja jest w pełni naturalnym zjawiskiem. Dlatego pamiętaj, by regularnie odświeżać stronę o zdjęcia nowych pracowników i usuwać fotografie tych, których już dla Ciebie nie pracują.

#3 Postaw na autentyczność

Jeżeli planujesz sesję w biurze, poinstruuj swoich pracowników, aby odpowiednio się ubrali. Pamiętaj przy tym, aby wydobyć autentyczność wskazanych stanowisk. W przypadku kadry administracyjnej neutralne kolory ubrań i lekko biznesowy look będą na miejscu; pracownicy blue collars powinni natomiast pozostać w swoim roboczym odzieniu. W ten sposób oddasz wiernie specyfikę każdego ze stanowisk.

#4 Zadbaj o odpowiednie zaplecze do zdjęć

Jednolite tło bez ozdobników i dobre, naturalne światło to najlepsze warunki do zdjęć. W tym celu ustaw godzinę sesji na poranek lub późne popołudnie, kiedy światło jest łagodne i nie powoduje mrużenia oczu ani cieni. W trakcie robienia zdjęć, pamiętaj o ustawieniu; nigdy nie fotografuj obiektu bezpośrednio przed nim, tylko kadruj na prawo od jego lewej strony.

Dowiedz się więcej, na co warto zwrócić uwagę, robiąc zdjęcia swoim pracownikom.

Kiedy poprosić o pomoc specjalistę?

Jeżeli nie dysponujesz sprzętem, który umożliwiłby Ci wykonanie profesjonalnych zdjęć, ani nie czujesz się pewnie w tym obszarze, skontaktuj się ze specjalistą.

Agencja EB to w tym przypadku numer pierwszego kontaktu; w ramach jej usług możesz liczyć na kompleksowe wsparcie w zakresie:

  • porad dot. tego, jak robić zdjęcia pracownikom
  • wykorzystania wizerunku pracowników w celach rekrutacyjno-wizerunkowych
  • reorganizacji struktury strony kariera
gabriela-zelek-graphic-designer-i-fotograf-robiaca-zdjecia-pracownikow-w-lovejob

Zobacz, co jeszcze dla Ciebie zrobi agencja employer brandingowa. Kliknij.

Zdjęcia pracowników to jeden z często zaniedbywanych obszarów. Szkoda, ponieważ jego potencjał jest ogromny. Zaimplementowane we właściwych miejscach, poprawiają employer brand oraz zwiększają szansę na wartościowe aplikacje. Ponieważ jednak to specjalistyczny obszar, warto pomyśleć o skorzystaniu z usług agencji EB, która pomoże Ci pokazać prawdziwe oblicze Twojej firmy oraz podpowie, jak wykorzystać zdjęcia pracowników.

Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.



    [honeypot website-566 id:LoveJobWebsite]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o Kompendium Wiedzy przez Religa&Arak Sp. z o.o. ul. Gromadzka 103, 30-719 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.