Często przy działaniach employer brandingowych czy projektując strategię EB skupiamy się na działaniach „na zewnątrz”.

W końcu to, jaki wizerunek pracodawcy stwarzamy, zależy od tego, „kto do nas przyjdzie”. Jasne, to jest oczywiste. Ale należy pamiętać, że są dwa tory Employer Brandingu.

Drugi tor to działanie EB „wewnątrz”. Jeśli w firmie w środku jest w porządku, to to, co będą mówić o niej na zewnątrz będzie podobne. Chodzi nam o tzw. kulturę organizacji.

Czyli co tak naprawdę jest istotne? Według badania Antal:

Najbardziej pożądani pracodawcy to tacy, którzy są w stanie zaoferować więcej niż konkurencja i dają nam poczucie „dobrostanu”. Ponadto liczy się prestiż firmy, styl zarządzania i właśnie kultura organizacyjna.

 

Nie da się ukryć, że jest to związane ze strategią employer brandingową tych firm, bo świadomie działają w taki sposób, by być fair w stosunku do pracowników.

W 2017 w konkursie EB Kreator, organizowanym dla pracodawców, którzy najsprawniej wdrażają swoje działania EB, w kategorii najlepszej wewnętrznej kampanii employer brandingowej zwyciężyło Capgemini.

W ich strategii głównym filarem było stworzenie dla swoich pracowników, partnerów i współpracowników platformy społecznościowej Birthday Capsule,  gdzie zebrali wspomnienia z całej działalności firmy w Polsce, co dało im interakcję = ok. 3000 użytkowników. Widzisz o co chodzi? Właśnie o budowanie zaangażowania. 

Przy dobrym ukierunkowaniu działania, spójnej komunikacji, możesz osiągnąć sukces. Chodzi o to, żeby przyciągnąć pracowników czymś, co nie będzie jednoznacznie kojarzyło się tylko z pracą, a z wartością dodaną – platforma, którą stworzyło Capgemini służyła pracownikom do budowania relacji i to było kluczowe.

Zdajemy sobie sprawę jak trudno jest zrobić dobrą akcję employer brandingową, która spotka się z odzewem pracowników. Tak naprawdę to ciężka praca, ale w końcu dla chcącego nic trudnego.

Zabierając się do pracy warto wziąć pod uwagę 4 kluczowe aspekty:

  1. Interakcja – każdy, bez wyjątku, powinien mieć pole do wyrażenia swojej opinii, sugestii, powiedzieć o tym, co sprawia mu trudności lub co chciałby zmienić, ale ważniejsze jest, że to Ty musisz być spójnikiem, który nie tylko informuje, ale potrafi też zainteresować i uaktywnić swoich pracowników, właśnie przez dobranie odpowiedniej strategii employer brandingowej.
  2. Motywacja – nie dołuj, nie strasz, tylko usprawniaj działanie. Każdy dobry menadżer powinien umieć zmotywować swoich pracowników tak, aby praca nie była dla nich ciężkim obowiązkiem, a wyzwaniem, któremu chcą sprostać.
  3. Badanie –sprawdzaj co cenią pracownicy, zadawaj pytania, inspiruj się. Tylko w taki sposób dowiesz się, jakie potrzeby ma firma i co możesz zrobić, żeby uskutecznić działania EB.
  4. Strategia Employer Brandingowa –tylko dzięki niej jasno określisz jakie działania musisz wdrożyć. Uporządkuj wszystko, co chcesz usprawnić. Plan działania to podstawa sukcesu!

Często usystematyzowanie wiedzy pomaga pójść dalej i kto wie, może i Ty zostaniesz „Najbardziej Pożądanym Pracodawcą”?

Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.



    [honeypot website-566 id:LoveJobWebsite]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o Kompendium Wiedzy przez Religa&Arak Sp. z o.o. ul. Gromadzka 103, 30-719 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.