Na myśl o 2020 r niejednego przechodzą dreszcze. Nie ma co ukrywać, to nie był dla łatwy rok dla nikogo. Rynek pracy przeżył ogromny wstrząs, którego skutki będziemy odczuwać jeszcze przez długi czas. Pracodawcy, ale i pracownicy stoją teraz przed sporym wyzwaniem jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości.

Jak będzie wyglądał 2021 w perspektywie employer brandingu? Jak pokazały ubiegłe miesiące, niczego nie możemy być pewni, jednak wydaje się, że niektóre trendy zagoszczą na rynku pracy na dłużej.

 

POWSZECHNA CYFRYZACJA

Konieczność pozostania w domu wiązała się z szybkim przeniesieniem do świata online.

Zaczęły pojawiać się pierwsze rekrutacje zdalne. Opracowanie w pełni zdalnego procesu rekrutacji pracowników będzie już koniecznością. Kandydaci doceniają to, że nie muszą tracić czasu na dotarcie na rozmowę kwalifikacyjną, a mogą swobodnie z dowolnego miejsca połączyć się z rekruterem. Warto więc wdrożyć dedykowane platformy ułatwiające składanie aplikacji lub rozwinąć zakładkę kariera na firmowej stronie, przez którą kandydaci z łatwością zaaplikują na wybrane ogłoszenie.

Trendem 2021 roku będą wydarzenia online. Choć początkowo były koniecznością i podchodzono do nich sceptycznie, zaczęto je coraz bardziej doceniać. Targi pracy, drzwi otwarte, eventy promocyjne czy webinary bez wychodzenia z domu to coś, co w tym roku stanie się już swego rodzaju standardem.

ROZWÓJ EMPLOYEE ADVOCACY

O Employee Advocacy mówiło się już sporo w ubiegłym roku. Trend ten przybiera coraz bardziej na znaczeniu i z dużą dozą pewności można przypuszczać, że zajmie już stałe miejsce w życiu każdej znaczącej firmy.

Nie ma się co łudzić, to pracownicy mają realny wpływ na kreowanie marki pracodawcy. Warto więc pozwolić im swobodnie dzielić się sukcesami, na przykład poprzez social media. Teksty pisane przez autentyczne osoby przyniosą znacznie więcej korzyści i wiarygodności, niż treści tworzone przez sztab PRowców.

PRACA ZDALNA JUŻ NIE JAKO BENEFIT

Jedni ją kochają, drudzy nienawidzą. Praca zdalna ma tylu zwolenników co i przeciwników. Początkowe obawy pracodawców o mniejszą wydajność pracy na homeoffice okazały się w dużej mierze nietrafne.

W 2021 będziemy świadkami takiego zjawiska jak praca hybrydowa. Zdaje się to być dobrym kompromisem, ale niesie za sobą też sporo wyzwań, np. w kwestii zarządzania projektami, ale również w perspektywie benefitów pozapłacowych. Trzeba zastanowić się co w sytuacji, gdy pracownik przebywa na home office jest benefitem. Multisport gdy siłownie są nieczynne czy chillroom w biurze, gdy pracuje się tam tylko 2 dni w tygodniu tracą na atrakcyjności.

Żeby przyciągnąć kandydatów, ale również zadbać o obecnych pracowników warto dać im coś co będzie prawdziwą wartością. Taką wartością mogą być kursy online, czy konsultacje psychologiczne.

BOSS BRANDING

Nie da się ukryć, że kandydaci są coraz bardziej wymagający. Dobrego pracownika nie przyciągniemy już tradycyjną retoryką owocowych czwartków czy pracy w młodym, dynamicznie rozwijającym się zespole. Tym co będzie prawdziwą wartością będzie transparentność pracodawcy i związany z tym zjawiskiem boss branding, bo kto będzie lepszą wizytówką dla firmy niż dobry lider. Prezesi, managerowie aktywnie działający w social media mogą wiarygodnie komunikować to jakie miejsce pracy tworzą.

2021 jest wielką niewiadomą, jedno jest jednak pewne, employer branding nabierze jeszcze większego znaczenia niż dotychczas. Jeśli potrzebujesz dodatkowego wsparcia w tym zakresie – napisz do nas na: hej@lovejob.pl lub wypełnij formularz. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i razem przygotujemy strategię skrojoną na miarę.

Chcesz zrobić swój pierwszy krok w budowaniu efektywnej komunikacji wewnętrznej w swojej firmie? Wypełnij poniższy formularz i otrzymaj Poradnik Skutecznego Employer Brandingu ⇩


Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o Poradnik Skutecznego Employer Brandingu przez Religa&Arak Sp. z o.o. ul. Gromadzka 103, 30-719 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.

All rights reserved Salient.