Ile kosztuje rekrutacyjna kampania reklamowa?

Jeżeli poszukujesz pracowników i chcesz dotrzeć do szerokiego grona kandydatów, spośród których z większym prawdopodobieństwem wybierzesz osobę, której szukasz, to, czego potrzebujesz, to kampania reklamowa. Płatne kampanie reklamowe kierujące do dedykowanego miejsca na Twojej stronie firmowej to świetny sposób, aby zainteresować swoją ofertą wiele osób. Takie działania możesz przeprowadzić sam, ale możesz też skorzystać z usług agencji EB.
pracownicy-w-biurze-pracujacy-nad-kampania-reklamowa

Czym jest kampania reklamowa?

Z kampaniami online wszyscy spotykamy się na co dzień. Towarzyszą nam podczas scrollowania Facebooka, gdy surfujemy po Google, czytamy blogi i fora. Krótko, są wszędzie. Płatne reklamy pozwalają na poszerzanie zasięgów sprzedażowych, dzięki czemu generują większy zysk. Jednak to nie ich jedyne zastosowanie.

Kampania reklamowa jest doskonałym rozwiązaniem w chwili uruchomienia rekrutacji na nowe stanowiska. Wraz z nią jesteśmy w stanie dotrzeć do szerszego grona kandydatów. Więcej! Możemy nawet sprecyzować, do jakiej ich grupy chcemy mówić. W ten sposób kierujemy komunikat wyłącznie do tych osób, które realnie chcielibyśmy zaprosić na rozmowę.

Jesteś zainteresowany wdrożeniem kampanii rekrutacyjnej? Czytaj więcej tutaj.

Formaty reklam i ich koszt

pracownicy-agencji-reklamowej-w-biurze-pracujacy-nad-kampania-reklamowa

Jeżeli planujesz uruchomić swoją pierwszą kampanię reklamową, musisz określić jej cel i wybrać miejsce, w którym ma się wyświetlać. Do wyboru masz wiele systemów: Google, Facebook, LinkedIn, Allegro, YouTube itd. Załóżmy jednak, że chcesz docierać do kandydatów, którzy aktywnie szukają pracy. Wyszukiwarka Google jest miejscem, w którym zapewne spędzają teraz najwięcej czasu.

Wśród najpopularniejszych formatów znajdziesz: reklamę tekstową, produktową, banerową, remarketing i wiele innych. Zostańmy jednak przy podstawowym, który zna każdy: reklama tekstowa.

pracownicy-piszacy-jak-powinna-wygladac-kampania-reklamowa
pracownicy-z-laptopem-obmyslajacy-jaka-kampania-reklamowa-bedzie-skuteczna-dla-klienta

Koszt reklamy tekstowej wylicza się zwykle w oparciu o dwa modele rozliczeń. CPC, czyli cost per click, to model, w którym płacimy za każde kliknięcie w reklamę, przy czym samo jej wyświetlanie jest bezpłatne. CPM stanowi skrót od cost per mille. Tutaj płacimy za każde tysiąc wyświetleń, niezależnie od ilości kliknięć.

Koszt poszczególnych reklam zależy od wielu czynników, takich jak grupa docelowa, czas i miejsce publikacji, branża, wiele innych. Jedna firma zareklamuje swój produkt i zapłaci 20 gr za kliknięcie, dla drugiej – z tym samym produktem, koszt pozyskania klienta będzie równy 2 zł.

widok-na-monitor-komputera-i-laptop-kampania-reklamowa

Jakie korzyści daje

kampania reklamowa?

Według badań Glassdoor, dwoma najpopularniejszymi wśród kandydatów kanałami promocji są strona WWW pracodawcy oraz profile Social Media. Z tego względu warto zainteresować się uruchomieniem kampanii reklamowej na takich portalach, jak Facebook, Instagram, LinkedIn.

Zobacz, jakie korzyści daje dobrze przeprowadzana kampania reklamowa na Social Media:

  • jest relatywnie tania – to od naszych ustawień zależy, jaki będzie jej ostateczny koszt;
  • wzmacnia wizerunek pracodawcy poprzez wzrost świadomości marki;
  • nieograniczony zasięg –  dociera wszędzie tam, gdzie są Twoi kandydaci;
  • budowanie zaufania odbiorców;
  • remarketing – przypomina o nas tym, którzy wcześniej wykazali zainteresowanie marką.

O tym, jakie serwisy społecznościowe warto wybrać na miejsce reklam, przeczytasz tutaj.

Jeżeli rozważasz wdrożenie działań promocyjnych w celu pozyskania nowych specjalistów, dobrze trafiłeś! Nasza agencja posiada rozległe doświadczenie w przeprowadzaniu kampanii rekrutacyjno-wizerunkowych i chętnie dobierze szyte na miarę Twoich potrzeb rozwiązania, z którymi dotrzesz do setek kandydatów! Po więcej informacji zapraszamy do kontaktu.

Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.



    [honeypot website-566 id:LoveJobWebsite]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o Kompendium Wiedzy przez Religa&Arak Sp. z o.o. ul. Gromadzka 103, 30-719 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.