Pozytywny wizerunek firmy przyciąga nie tylko klientów, ale i potencjalnych pracowników.

 

Organizacje często zapominają o tym, koncentrując się jedynie na działaniach reklamowych. A przecież w employer brandingu to jedna z najistotniejszych kwestii, bo składa się na wizerunek firmy jako pracodawcy (sprawdź jak wygląda i z jakich etapów się składa lovejobowy proces przygotowywania strategii eb).

Co zrobić, jeśli marketing rekrutacyjny jest nieskuteczny?

1. Strona www a employer branding

Customer experience tworzy się poprzez obserwację, wyciąganie wniosków i reakcję. Rekrutujący na dane stanowisko muszą zobaczyć odpowiednią treść i przyciągającą stronę firmy, inaczej branding marki nie zostanie odpowiednio ukształtowany w ich głowach. Dlatego warto zadbać o design, odpowiednie treści i rozbudowaną zakładkę Kariera – tylko to daje gwarancję na pozyskiwanie zadowalających kandydatów.

2. Spójna komunikacja wizerunkowa

To podstawa całego ekosystemu marketingowego, ale też employer brandingowego. Bez niej klient lub potencjalny pracownik ma poczucie dezorientacji, które może powodować zniechęcenie, brak konwersji, wyjście ze strony… Działania employer brandingowe powinny być przemyślane i spójne. Firma nie potrafi tego zrobić? W przygotowaniu odpowiedniej strategii komunikacji często pomocne okazują się agencje employer branding.

3. Storytelling częścią strategii employer brandingowej

Ludzie uwielbiają storytelling. Czytanie autentycznych historii daje im ogromną satysfakcję i utożsamiają się lub aspirują do nich. Dlatego istotne jest by pokazać historię firmy i osoby, które w niej pracują. Prawdziwe twarze, szczeble kariery, które przeszli by być na danym stanowisku, może być czynnikiem, który sprawi, że potencjalny kandydat zaaplikuje na dane ogłoszenie lub po prostu wyśle pasywne zapytanie o pracę w firmie. Jak pokazuje PRoto na dobry storytelling składa się:

  • Bycie wiarygodnym
  • Spójnym
  • Zrozumiałym
  • Zwięzłym
  • Dobrze poinformowanym

Więcej tutaj: 5 aspektów skutecznej komunikacji CSR i storytellingu

4. Sprawnie działające social media

Nie ma większego zawodu dla millenialsa (pokolenie Y i Z) , który chce się dowiedzieć czegoś o danej firmie, a okazuje się, że praktycznie nie istnieje ona w Internecie. Rezygnacja z mediów społecznościowych takich jak Facebook, Instagram czy Twitter, może prowadzić do dyskwalifikacji organizacji jako pracodawcy z punktu widzenia kandydatów. Prezentowanie siebie jako atrakcyjnego wizerunkowo wpływa na przyciąganie talentów. Warto dodawać informacje o swoich pracownikach, ogłoszenia o pracę czy akcjach employer brandingowych.

5. Właściwe treści

Bez odpowiednich treści zarówno na całej stronie firmowej www, jak i w zakładce Kariera, ta nie będzie cieszyć się dobrym wizerunkiem. Content musi być dopasowany do charakteru firmy. Wtedy możemy łatwo kogoś zachęcić do naszej oferty, usługi. Przyciągającym ogłoszeniem o pracę uzyska się na pewno więcej kandydatów niż nudnym, gotowym schematem ściągniętym z Internetu. Bycie kreatywnym zawsze jest opłacalne, dlatego warto postawić na oryginalny styl.

Marka pracodawcy to temat bardzo istotny z punktu widzenia walki firm o pracownika na rynku. Warto o nią zadbać – może potrzebujesz pomocy LoveJob?  Napisz: hej@lovejob.pl.

Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.



    [honeypot website-566 id:LoveJobWebsite]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o Kompendium Wiedzy przez Religa&Arak Sp. z o.o. ul. Gromadzka 103, 30-719 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.