Narzędzia marketingu rekrutacyjnego
Nie od dziś wiadomo, że employer branding staje się jednym z czołowych elementów strategii marketingowej. Dzieje się tak, ponieważ mamy do czynienia z rynkiem pracownika. Toczy się walka o talenty, a korporacje chcą pozyskać dla siebie najlepszych kandydatów. Rośnie więc znaczenie tego obszaru, którego założenia możemy realizować poprzez odpowiednie narzędzia marketingu rekrutacyjnego. O tym, jakie to narzędzia, przeczytasz w dalszej części artykułu. Życzymy miłej lektury!
Kandydaci angażują się bardziej niż pracodawcy
IV edycja badania „Candidate Experience” przeprowadzona przez eRecruitera na rzecz Przyjaznej Rekrutacji, wyraźnie pokazuje, że większość firm ma świadomość tego, że należy wprowadzić strategię employer brandingową, bo tylko to zapewni im dotarcie do najlepszych pracowników. Podczas gdy świadomość jest bardzo duża, nie zawsze sprawdza się w praktyce. Tylko 65% firm utrzymuje stały kontakt z kandydatem podczas procesu rekrutacji. A jedynie połowa firm biorących udział w badaniu informuje kandydata o przyczynach niezatrudnienia lub o odrzuceniu z procesu.
Podczas niepokojącej obojętności pracodawców i rekruterów, którzy na podjęcie decyzji czy zapraszają kandydata do rekrutacji poświęcają maksymalnie 5 minut, kandydaci są o wiele bardziej zaangażowani. Większość z nich potrzebuje ponad godziny, by przygotować swoją aplikację! A więc ich oczekiwania wzrastają. Kandydaci chcą być traktowani „poważnie” i dlatego tak istotne jest utrzymywanie z nimi relacji podczas rekrutacji. Tymczasem większość rekruterów nie tylko zapomina o kontakcie z kandydatem, ale też o informowaniu o zakończeniu rekrutacji czy przyczynach niezatrudnienia.
Narzędzia marketingu rekrutacyjnego w organizacji
Jeśli organizacja nie jest gotowa na opracowanie strategii employer brandingowej, która jest o wiele bardziej złożona, niż pojedyncze działania, może zacząć od kilku prostych zasad dotyczących rekrutacji:
- tworzyć angażujące treści ogłoszeń o pracę
- przeprowadzać rekrutację z krótkim czasem oczekiwania na odpowiedź
- kontaktować się z wyselekcjonowanymi kandydatami, którzy sprawdzą się na danym stanowisku i posiadają kompetencje do jego objęcia
- informować kandydatów o przebiegu rekrutacji: podawać informację zwrotną, nie tylko pozytywną, informować o przyczynach niezatrudnienia – dla kandydatów to bardzo istotne, bo wielu z nich zależy na określeniu swoich kompetencji i tego, czego ewentualnie muszą się jeszcze nauczyć
- wykorzystać media i portale społecznościowe w działaniach rekrutacyjnych – pozwoli to zwiększyć konkurencyjność na rynku pracy i dotrzeć do zdecydowanie większej liczby kandydatów
- starać się utrzymywać stałe relacje z potencjalnymi kandydatami – może to być jednym z czołowych powodów wzrostu odpowiedzi na oferty pracy
Odpowiednie narzędzia marketingu rekrutacyjnego to must have w kreowaniu pozytywnego wizerunku pracodawcy. Jednak długoterminowo istotne jest wprowadzenie całościowej strategii employer brandingowej. Bez tego krótkoterminowe działania, choć skuteczne, mogą nie powodować wymiernego skutku, jakim jest stworzenie brandu marki pracodawcy i pozytywnego Candidate Experience.
Jeśli jesteś zainteresowany zbudowaniem swojej marki pracodawcy, sprawdź przykładowe działania employer branding. Chcąc zaistnieć w świadomości kandydatów, musisz wdrożyć kompletne działania employer brandingowe – warto zacząć już dziś, aby nie pozostać w tyle! W tym celu zgłoś się do nas! Z przyjemności pomożemy Ci w stworzeniu strategii employer brandingowej dopasowanej do potrzeb Twojej organizacji, a także wesprzemy rekrutację poprzez właściwe narzędzia marketingu rekrutacyjnego!
Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.