Według badań, prawie 70% pracowników, bardziej prawdopodobnie, zostanie w firmie przez trzy lata, jeśli doświadczyło dobrego procesu onboardingowego.

 

Pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Onboarding nowego pracownika – również. Dlatego tak istotne jest pokazanie, że nowy pracownik jest dla nas cennym partnerem i od samego początku o niego dbamy.

Onboarding pracowników – działania, które mają znaczenie:

 

1. Komunikacja z HR

Wbrew pozorom to bardzo ważny element procesu. Informujemy w nim, jak będzie wyglądać komunikacja od czasu złożenia kandydatowi oferty pracy do właściwego zatrudnienia. Jasno mówimy też o koniecznych działaniach (“papierologia”), informujemy, jak wygląda pierwszy dzień pracy (timeline). Wychodźmy naprzeciw potrzebom pracownika, nie czekajmy do momentu, w którym coś może się okazać dla niego niezrozumiałe.

2. Pierwszy dzień

Dla wielu pracowników, a zwłaszcza tych podejmujących pierwszą pracę, to stresujący dzień. Pokażmy, że nie taki onboarding pracowników straszny jak go malują. To jeden z najintensywniejszych emocjonalnie punktów styku z firmą. To, jak przeżyje go nasz nowy pracownik, w dużej mierze będzie rzutowało na jego zdanie o firmie w przyszłości. Przeprowadźmy go przez ten dzień spokojnie, dajmy się mu zapoznać z współpracownikami, zwiedzić firmę, udzielmy mu wsparcia w postaci buddy’ego. Pokażmy, że on i jego samopoczucie są dla nas ważne.

3. Pudełko onboardingowe, czyli welcome pack

Tak jak w przypadku każdego prezentu, nie chodzi o jego wartość materialną, ale o pozytywne emocje, jakie może wywołać u osoby obdarowanej. Warto więc postawić na gadżety, które będą “jakieś”. Chociaż branding takich upominków jest ważny z perspektywy Employer Brandingu (sprawdź naszą ofertę), nie przesadzajmy – zasadę “make the logo bigger” zostawmy na inne projekty.

4. Integracja

Last but not least :). Onboarding w firmie to także bardzo istotny element integracji z resztą zespołu. To, w jakiej atmosferze pracujemy, ma ogromny wpływ na satysfakcję z pracy. Aż 37% pracowników twierdzi, że praca w świetnym zespole jest dla nich podstawowym powodem, dla którego chcą zostać w firmie. Dajmy im trochę czasu na zbudowanie dobrych relacji!

Zmniejszenie rotacji, wzrost zaangażowania i lojalności, zintegrowane zespoły… – to tylko niektóre z korzyści, jakie płyną z dobrze przeprowadzonego onboardingu. Ponadto te proste cztery punkty są początkiem procesu motywowania pracownika. A jak wiemy, pracownik zmotywowany to pracownik, który będzie chciał zostać z nami dłużej! Nasze sprawdzone sposoby na motywowanie znajdziecie tutaj: klik.

Jeśli uważasz, że proces onboardingu jest ważny dla Twojej firmy, ale masz wątpliwości, jak go skutecznie przeprowadzić – napisz do nas na: hej@lovejob.pl lub wypełnij formularz. Chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i razem przygotujemy strategię skrojoną na miarę.

Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.



    [honeypot website-566 id:LoveJobWebsite]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o Kompendium Wiedzy przez Religa&Arak Sp. z o.o. ul. Gromadzka 103, 30-719 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.