Silverzy na rynku pracy: komunikacja z pracownikami 50+

Według prognoz, do 2030 roku liczebność osób powyżej 65. roku życia będzie wynosić 990 milionów, a światowa średnia życia z 66,7 lat w 2000 roku, osiągnie 74,4 lata. To sprawia, że srebrna gospodarka stanie się ważnym sektorem rynku pracy. Jak zatem powinna wyglądać komunikacja z pracownikami 50+?

Kim jest silver?

Generacja silver, czyli pokolenie osób powyżej 50. roku życia, to obecnie ważny sektor rynku pracy. Niestety, jest on często lekceważony w działaniach promocyjnych i marketingowych. Powszechne przekonanie, jakoby osoby w dojrzałym lub podeszłym wieku nie nadążały za zmieniającym się światem, jest błędne. Mimo to wpływa na postrzeganie silverów jako mniej wartościowych pracowników. Tymczasem jest dokładnie odwrotnie!

Stereotyp człowieka po 50-tce, który zanika na różnych płaszczyznach życia – zawodowej, emocjonalnej, fizycznej oraz społecznej, to mit. Współczesny model starzenia wygląda dziś zupełnie inaczej, niż lata temu. Obecnie satysfakcja z życia po ukończeniu 50 lat rośnie. Widać to dobrze po sposobie, w jaki pokolenie silver spędza wolny czas:

  • rozwijanie pasji
  • dokształcanie się
  • podróżowanie
  • uprawianie sportu
  • randkowanie

Według badań, około 75% osób w wieku 65 lat deklaruje zadowolenia z życia.

Dlaczego silverzy to wartościowi pracownicy?

Pracownicy 50+ to niedoceniana przez pracodawców grupa, w której tkwi wielki potencjał. To dlatego, że w przeciwieństwie do Millenialsów i przedstawicieli pokolenia Z, osoby te rzadziej zmieniają pracę. Oznacza to, że zdobyte w wyniku wielu lat pracy i szkoleń doświadczenie pracodawca będzie mógł wykorzystać bez obaw, że pracownik przejdzie do konkurenta.

Kolejnym z plusów posiadania na pokładzie silverów jest punktualność, ogromne zaangażowanie oraz dokładność w wykonywanych czynnościach. Natomiast stereotypy typu brak komunikacji pomiędzy pracownikami starszych i młodszych pokoleń oraz trudności w nauce to obraźliwe mity, które nie mają za wiele wspólnego z rzeczywistością. To dlatego, że zarówno stopień wdrożenia w obsługę niezbędnych programów i narzędzi, jak i sposób, w jaki silverzy komunikują się z osobami młodszymi, zależą od pracodawcy i jego inicjatywy jeszcze na etapie onboardingu.

Więcej o korzyściach z zatrudniania silverów w raporcie Pokolenie 65+.

Komunikacja z pracownikami 50+

Aby odnieść sukces w komunikacji z silverami, należy ich szczerze polubić. Na szczęście to dość proste, gdyż są to bardzo wdzięczni odbiorcy. Pokolenie silver lubi, gdy w działaniach reklamowych osoby w wieku 50+ stoją w centrum wydarzeń jako bohaterowie pozytywni, godni naśladowania. Wszelkie zaś przejawy braku autentyczności czy fałszu ze strony marki pracodawcy wyczuwa od razu, jako że jest na nie niezwykle wrażliwe.

W kontakcie z przedstawicielami marki silverzy cenią szacunek i szczere zainteresowanie, z jakim są traktowani. Nie lubią, gdy ich opinia jest lekceważona tylko dlatego, że nie dorastali w świecie portali społecznościowych. W tych zresztą bardzo często świetnie się odnajdują, o czym świadczy tzw. era silver influencerów. Internautów autentycznych, niedoskonałych w sposobie tworzenia treści, jednak mających istotny przekaz.

Według SilverWave, blisko 60% respondentów chce widzieć w reklamach więcej ludzi takich, jak oni.

Jeżeli prowadzisz rekrutacje, otwórz się na nowe możliwości z przedstawicielami pokolenia silver. To wartościowy nabytek każdego pracodawcy, o czym szybko się przekonasz, dając mu szansę. By zdobyć zaufanie osób z pokolenia silver i zwrócić ich uwagę, należy podejść do zadania taktycznie i stworzyć strategię komunikacji opartą na potrzebach tej grupy. Nie wiesz, jak to zrobić? Zgłoś się do nas! Razem stworzymy komunikację, z którą zaktywizujesz kandydatów 50+ i zyskasz cennych pracowników!

Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.



    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o Kompendium Wiedzy przez Religa&Arak Sp. z o.o. ul. Gromadzka 103, 30-719 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.