Kampanie employer brandingowe tworzone są prawie zawsze na LinkedIn. Co powoduje, że właśnie na tym kanale agencje EB opierają swoje działania?

 

Jak wykorzystać potencjał LinkedIn?

To zależy od wielu łączących się czynników. Posiłkując się naszym doświadczeniem wiemy, że to właśnie dzięki LinkedIn możemy budować linię komunikacji PRACODAWCA – PRACOWNIK. Jednak, chcemy tu podkreślić, że wartościowe kampanie employer brandingowe nie są przepełnione treścią!

  • W obecnych czasach wszyscy jesteśmy przesyceni bodźcami online! Reklamy, wyskakujące okienka, grafiki, social media, linki, filmy, wiadomości… Dziennie, jest tego całe mnóstwo! Widać to też w budowaniu wizerunku pracodawcy!
  • Oczywiście, tworzenie artykułów jest potrzebne do pokazania specjalistycznego podejścia firmy. Jednak codzienna komunikacja, powinna opierać się o zwięzłe, konkretne treści i dane. 

 

Jak nie owijać w bawełnę?

Na początku warto stworzyć strategię tematów, które chcemy poruszyć. Pomoże nam to trzymać się wyznaczonej linii a także nie dublować z już poruszonymi aspektami. Co więcej, układając nasze treści w schemat, możemy wyznaczyć cykle oraz motywy, które dzięki kontynuacji mogą podkreślić spójność przekazu. Następnie, warto zastanowić się czy dana tematyka jest warta poruszenia. Na przykład:

  • Weźmy pod uwagę firmę XXX produkującą farby i lakiery. Czy pracownicy lub potencjalni kandydaci będą zainteresowani udostępnieniem postu związanego z tym, że dziś jest pierwszy dzień wiosny? Stanowczo NIE.

 

Od czego zacząć budowanie profilu na LinkedIn?

Od analizy! Jako agencja employer brandingowa, przeprowadzając audyt danego profilu widzimy duży odsetek company page, które posiadają niewykorzystany potencjał. Wydaje się, że podstawą profilu firmowego powinno być logo i nazwa firmy… Czy to wszystko? Otóż nie.

  • Opis firmy i nagłówek, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania mają ogromne znaczenie! Nie tylko pod względem łatwiejszego dotarcia do potencjalnie zainteresowanych osób, które chciałyby wejść w interakcję z Twoją firmą. Przemyślany opis pod względem SEO może pozycjonować nasz company page w Google. Jak? Ponieważ 156 pierwszych znaków z opisu wyświetla się jako ‘zajawka’ twojej firmy właśnie w wyszukiwarce. To niezwykle prosty, a jak często pomijany sposób pozycjonowania online.
  • Kolejny tip, który ustawia profil wyżej to zakładka Specjalizacja, w której można ustawić do 20 obszarów, którymi firma się zajmuje – działają jak tagi, po których łatwiej jest dotrzeć do profilu. 

Kampania parasolowa LinkedIn – case study Porsche Inter Auto Polska

Tworząc kampanię employer brandingową zastanawiasz się jak dobrać content, aby był spójny wizerunkowo? Jak uzyskać solidne punkty styku?

  • Warto oprzeć się o ‘key message’ lub claim, które mogą formować linię przekazu. Innym przykładem jest wyrazisty layout dający wizualną spójność. Całość może być ujęta w blokach tematycznych i cyklach, które w miarę czasu można rozwijać.
  • Tworząc kampanię dla Porsche Inter Auto Polska, skupiliśmy się na podkreśleniu działań wizerunkowych w oparciu o hasło globalne ‘got the drive’. Co więcej, nasze tonality skierowane jest do kilku target group, oparte o content motoryzacyjny i call to action: ‘co Cię napędza?’ 

Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy o marketingu rekrutacyjnym – jak robić to dobrze”.



    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o Kompendium Wiedzy przez Religa&Arak Sp. z o.o. ul. Gromadzka 103, 30-719 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.