KPI W Działaniach
Employer Brandingowych
Aby wiedzieć, czy nasze działania employer brandingowe są skuteczne, należy mierzyć ich wskaźniki efektywnościowe (KPI). Dzięki nim możemy monitorować postępy w realizacji wskazanego celu. O tym, jakie KPI w działaniach employer brandingowych warto stosować, dowiesz się z niniejszego artykułu.
KPI – Co To Jest?
KPI to kluczowe wskaźniki efektywnościowe, stanowią podstawę w działaniach employer brandingowych. Dzięki przypisaniu im konkretnej wartości liczbowej, możliwe jest śledzenie stanu procesu realizacji strategii. W zależności od branży, w jakiej porusza się organizacja, a także objętej strategii oraz specyficznych cech firmy, KPI różnią się od siebie.
Dlaczego warto mieć KPI? Jest wiele plusów ich posiadania. Po pierwsze, dążenie do celu, nieważne, jaki by on był, wymaga poruszania się w natłoku informacji. Zastosowanie KPI to doskonały sposób, aby zredukować ilość tych danych do małej liczby najważniejszych. Po drugie, KPI są bardzo przejrzyste. Regularnie je monitorując, jesteśmy w stanie dokładnie określić stan realizacji przyjętej strategii oraz wyodrębnić problemy do rozwiązania.
Więcej o definiowaniu KPI przeczytasz tutaj.
Najważniejsze
KPI W Employer Brandingu
Solidnie zbudowany employer brand wspiera pozyskiwanie kandydatów, także pasywnych, których jest na rynku pracy najwięcej. Warto zatem przedsięwziąć wszelkie niezbędne kroki, aby stworzyć image atrakcyjnego pracodawcy, dla którego warto pracować.
W tym celu KPI są kluczowe. Ich określenie oraz monitorowanie pomoże Ci osiągnąć wyznaczony cel oraz wskaże problemy, które musisz zlikwidować.
Oto kilka przykładowych KPI w employer brandingu:
- liczba aplikacji w skali roku
- liczba aplikacji na dane stanowisko
- ilość kliknięć w ogłoszenie o pracę
- ilość kliknięć w przycisk aplikacyjny
- wskaźnik anulowania oferty pracy
- wskaźnik anulowania w procesie aplikacyjnym
Dlaczego śledzenie tych danych jest takie ważne? To proste. Pokazuje, na ile nasze oferty, a także my jako pracodawcy, jesteśmy atrakcyjni dla potencjalnych kandydatów. Na przykład, jeżeli wskaźnik anulowania w procesie aplikacyjnym przekracza 50%, wskazuje to, że proces bądź forma aplikacji Twojego ogłoszenia nie jest atrakcyjna. Wiesz to, więc możesz to zmienić.
Sprawdź inne KPI, które warto zastosować w działaniach employer brandingowych.
Kiedy poprosić
o pomoc?
Ponieważ definiowanie i monitorowanie KPI to zadanie stratega lub analityka danych, może sprawiać kłopoty osobie, która wcześniej nie miała z tym nic wspólnego. W takiej sytuacji masz dwie opcje: możesz zatrudnić dedykowanego specjalistę lub skorzystać z usług agencji employer brandingowej.
W ramach działań agencji otrzymasz kompleksowe wsparcie w obszarze EB. Obecni na jej pokładzie specjaliści to profesjonaliści z wielu różnych obszarów, również strategicznych. Jeżeli zatem nie wiesz, jak określić i mierzyć swoje KPI, zgłoś się po pomoc do specjalisty. To dużo mniejszy koszt, niż zatrudnianie własnych analityków.