Employer branding: co to?

Jeżeli chcesz, żeby idealni kandydaci walczyli o miejsce pracy w Twojej firmie, koniecznie zadbaj o zbudowanie marki pracodawcy. Employer branding – co to jest, każdy pracodawca wiedzieć powinien. Dlaczego? Ponieważ współczesny employer branding stanowi wsparcie nie tylko w czasie rekrutacji. Czytaj dalej.
employer-branding-co-to

Employer branding: co znaczy?

Employer branding, czyli budowanie marki pracodawcy, obejmuje wszystkie działania firmy, które mają za zadanie przekonać pracowników i kandydatów, że jest to miejsce, w którym warto pracować. Aby tak się stało, musisz pokazać osobom poszukującym pracy, że Twoja firma to miejsce, w którym realnie mogą się rozwijać, a w przypadku obecnych pracowników – udowadniać to na co dzień.

Pozytywny wizerunek firmy, tak jak i dobre opinie o niej, są tym, co przyciąga kandydatów najbardziej. Obecnie większość pracodawców oferuje zestawy benefitów, które powoli stają się standardem. Oznacza to, że część z nich nie jest już traktowana jako atrakcyjny dodatek, lecz coś, co się pracownikom po prostu należy. W takiej sytuacji propozycja wartości nabiera zupełnie innego znaczenia.

Aż 20% rekrutacji nie kończy się zapełnieniem wakatu.

Obszary employer brandingu

Employer branding dzieli się na wewnętrzny i zewnętrzny. Ten pierwszy jest skierowany do obecnych pracowników firmy, podczas gdy ten drugi jest nastawiony na kandydatów, którzy poszukują pracy. Employer branding wewnętrzny ma za zadanie zmniejszyć rotację oraz podnieść poziom zadowolenia z pracy. Zaliczamy do niego m.in.:

  • bogaty system motywacyjny
  • kluczowe wartości
  • programy rozwojowe i szkolenia
  • konkursy i wyjazdy integracyjne
  • elastyczne godziny pracy
  • komunikację wewnętrzną

Employer branding zewnętrzny, czyli komunikacja pomiędzy kandydatami a pracodawcą, to zespół działań skierowanych na budowę pozytywnego wizerunku pracodawcy. Zaliczamy do niego m.in.:

  • marketing rekrutacyjny
  • kampanie wizerunkowe
  • działania CSR
  • udział w targach pracy
  • implementację zakładki kariera (więcej tutaj)
  • aktywność na profilach społecznościowych
  • współpracę ze szkołami

1/4 kandydatów rezygnuje z oferty zatrudnienia przed zakończeniem rekrutacji.

Employer branding: korzyści

Zgodnie z badaniami, aż 86% specjalistów HR twierdzi, że działania employer brandingowe przypominają działania marketingowe. Wniosek? Employer branding, podobnie jak i marketing, mają kolosalny wpływ na swoich odbiorców i mogą zmienić to, w jaki sposób myślą oni o marce [pracodawcy].

Jakie zatem korzyści daje dobrze zaimplementowany employer branding? Przede wszystkim skutecznie radzi sobie z rotacją pracowników, zmniejszając ją nawet o 28%. To jednak nie koniec. Według badań, aż 96% firm uważa, że reputacja pracodawcy ma wpływ na dochody, jakie osiąga organizacja. Na sam koniec warto dodać również:

  • spontaniczne aplikacje
  • większą ilość wartościowych CV
  • wzbudzenie zainteresowania pracą u kandydatów pasywnych
  • pozyskanie pracowników o wzorowym profilu kompetencyjnym
  • obniżenie kosztów rekrutacji
  • zwiększenie zaangażowania obecnych pracowników

Jak wdrożyć employer branding?

Jest wiele obszarów, które należy zaopiekować, żeby zbudować dobry employer branding w firmie. Przede wszystkim jednak trzeba działać w sposób dopasowany do rynku i aktualnych potrzeb kandydatów. A jak to zrobić?

W tym miejscu pomocne mogą się okazać wszelkiego rodzaju dane i śledzenie aktualnych trendów. Pokazują one wyraźnie dynamikę zmieniającego się rynku i pozwalają dopasować charakter działań do tego, czego obecnie oczekują kandydaci. A to zmienia się nieustannie. Dobrze widać to w raporcie “Przyszłość wellbeingu i benefitów pracowniczych”, gdzie można zapoznać się z zestawieniem oczekiwań pracowników w różnych okresach czasu.

Chcesz zbudować silny employer brand? Zgłoś się do nas! Wspólnie stworzymy strategię dopasowaną do Twoich potrzeb i zrealizujemy cel, jak stawiasz, nieważne czy to pozyskanie nowych specjalistów, czy poprawa reputacji na rynku pracodawców. Więcej informacji tutaj.

Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.



    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o Kompendium Wiedzy przez Religa&Arak Sp. z o.o. ul. Gromadzka 103, 30-719 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.