Jak znaleźć pracownika przez Internet?

Badania pokazują, że procesy rekrutacyjne w firmach znacznie się wydłużyły. Dzieje się tak, ponieważ przedsiębiorstwa szukają kogoś, kto idealnie do nich pasuje. Często pragną również poprawić wizerunek firmy. I to nie tylko pod względem branżowym, ale też misji i przyjętej strategii employer brandingowej. Jak zatem zrealizować oba te cele, a przede wszystkim – jak znaleźć pracownika przez Internet? Odpowiadamy poniżej.
reklama-online-jako-odpowiedz-na-pytanie-jak-znalezc-pracownika-przez-internet

Idealne dopasowanie to perfekcyjne przyciąganie

Kluczem w pozyskaniu idealnego pracownika jest odnalezienie takiego kandydata i sprawienie, by został. Przy poszukiwaniu kandydatów warto najpierw zastanowić się, kogo szukamy. Jakie kompetencje powinna mieć ta osoba, jakie cechy charakteru i umiejętności wpisujące się w branding firmy? Dopiero po ich zdefiniowaniu możemy zacząć właściwe poszukiwania.

Znalezienie odpowiedniego kandydata nie jest tak proste, jak mogłoby się wydawać. Dlatego istotne staje się korzystanie z wielu źródeł. Oczywiście podstawą są wszelkie portale rekrutacyjne, na których można zamieszczać oferty pracy. Jednak nie warto robić tego, kierując się jedynie intuicją.

Jak znaleźć pracownika przez Internet – pierwsze kroki

Najpierw należy przemyśleć profil kandydata. W tym celu odpowiedz sobie na pytanie, gdzie najczęściej i najchętniej bywa, poszukując pracy. Może szuka ogłoszeń przez media społecznościowe, np. Facebook? Wówczas warto stworzyć ogłoszenie sponsorowane. A może raczej woli wyszukiwarki i portale typu OLX czy Pracuj.pl? Wiele może podpowiedzieć wiek osoby i charakter zawodu, który wykonuje.

Niektórzy potencjalni pracownicy najpierw odwiedzają strony firm, w których chcieliby pracować. Warto więc zadbać by firmowa strona kariery była atrakcyjna dla użytkowników. A jeśli po zamieszczeniu ogłoszenia w sieci i przeprowadzeniu kilku rozmów rekrutacyjnych dalej nie udaje Ci się znaleźć odpowiedniego kandydata, należy rozpocząć poszukiwania samemu.

Narzędzia przydatne w poszukiwaniu pracowników

Przydatnym narzędziem w działaniach employer brandingowych jest Linkedin. Potencjalni kandydaci tworzą tam swoje tzw. marki osobiste, gdzie prezentują swoje umiejętności i doświadczenie zawodowe. Często zamieszczają tam efekty swojej pracy, polecają branżowe artykuły i komentują wpisy innych specjalistów. Mnóstwo firm znajduje tak swoich współpracowników.

Nie ma nic złego w przeglądaniu profili specjalistów, co wyświetla im się w formie powiadomienia, a tym bardziej w pisaniu wiadomości z propozycją współpracy. Jeśli okaże się, że dany kandydat mówi językiem firmy – wręcz należy do tej osoby napisać! Warto przy tym zwrócić uwagę, czy posiada referencje od współpracowników, jakie aktywności prowadzi i na jakim polu rynkowym działa.

Zagadnienie, jak znaleźć pracownika przez Internet, nie jest już problemem, odkąd mamy do dyspozycji odpowiednie narzędzia. Warto przy tym pamiętać, że skuteczne pozyskiwanie pracowników za pośrednictwem sieci wpływa też na pozytywny wizerunek pracodawcy. Jeśli jednak mimo naszych porad, nadal masz z tym problem, napisz do nas! Z przyjemnością wesprzemy Cię w marketingu rekrutacyjnym!

Chcesz wiedzieć od czego zacząć? Jak określić grupę docelową i pisać językiem korzyści? Zostaw swój e-mail, a dostaniesz od nas świeże „Kompendium Wiedzy marketingu rekrutacyjnego – jak robić to dobrze”.



    [honeypot website-566 id:LoveJobWebsite]

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z wysłaniem zapytania o Kompendium Wiedzy przez Religa&Arak Sp. z o.o. ul. Gromadzka 103, 30-719 Kraków. Aby uzyskać szczegółowe informacje, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe, zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.